Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Border Patrol - przemyślenia...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> WFB-Akademia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:04, 26 Mar 2007    Temat postu: Border Patrol - przemyślenia...

Czołem!

Za nami największy bodaj kielecki Border Patrol - 22 graczy!
I zapewne każdy z Was jakieś tam przemyślenia po tym turnieju ma.
Ale może "urodziły" się wam jakieś pytania lub wątpliwości?
Jeśli tak - czekam na przemyślenia i pytania...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin
Stały Klient



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 16:39, 26 Mar 2007    Temat postu:

Tyle osób bylo na turnieju, a coraz to nowe zaczynają grę (np:Ja) co bedzie jeżli kiedyś znowu będzie taki patrol ale już w wiekszym składzie ? Każdy chciałby zagrać ale niestety to nie będzie mozliwe. Trzeba pomysleć o innei formie takiego turnieju np: parodniowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:50, 26 Mar 2007    Temat postu:

Cóż... na to pytanie to już chyba osobiście Rubens musi odpowiedzieć...
Teoretycznie miejsce jest jeszcze "na parterze"... ale faktycznie chyba dochodzimy do "granic pojemności".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 17:13, 26 Mar 2007    Temat postu:

mam nieodpartą chęć zapytać czemu zasada ze można mieć 1 rydwan (lub machine) nie odniosla sie do tomb kingów??
czy ich rydwan jest w mniejszym stopniu rydwanem niz inny rydwan??
(5rydwanów TK = jeden rydwan każdej innej armi??)
ja wiem ze ich rydwany pomykają w oddzialach i bardzo dobrze ale gdybym ja się zastosowal tak samo do tej zasady - zapodal bym 2 bolce i co??

moim zdaniem 1 rydwan to zdecydowanie nie to samo co oddzial rydwanów.
inne armie też mają zasady których w patrolu sie nie stosuje
(bodajze bretka ze sztnadrawowym armijnym- ale nie jestem pewnien)
i to samo powinno dotyczyć wszystkich.
ale
1. ja tu tylko sprzątam
2. nieznam sie
pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:46, 26 Mar 2007    Temat postu:

W pewnym sensie - jest tak jak piszesz: "ich rydwan jest w mniejszym stopniu rydwanem niż w innych armiach".
Ma mniejszy T niż większość rydwanów, nie może mieć dodatkowych ostrzy (+1 impact), zamiast d6 zadaje jedynie d3 impact'y, ma słabszego save'a...

Ale głównym powodem dla którego GW się na to zdecydowało jest fakt, że rydwany Khemryjskie występują w regimentach i nie można ich wystawić mniej niż 3 szt.
A wg. fluffu w armiach Tomb Kingów są setki rydwanów.
Ich ilość uzależniona jest jedynie od "rangi" generała - jeśli Książe - to są one specialem, jeśli King - to rydwany są oddziałem core.
W większości innych armii rydwany to jednostki special - i w żadnej innej nie występują "regimenty" rydwanów.
A co do machin (w tym bolców) - wyobrażasz sobie "patrol graniczny" składający się w 40% z balist?
Bo jeśli chodzi o lekkie, zwrotne rydwany - to powiedziałbym, że jednostka wręcz idealna do szybkiego zwiadu...
Dlatego inne armie mogą normalnie stosować rydwany - ale jako ciężkie, pancerne jednostki. Czyli tylko po 1 szt...

To oczywiście jedynie moje odczucia (myślę, że sensownie uzasadniające decyzję GW - ale to już pozostawiam waszej indywidualnej ocenie).

Ale jeśli wymagasz oficjalnego uzasadnienia dlaczego GW się na to zdecydowało - to ja już niestety się poddaję i odsyłam do GW.
To oni ustalają rulingi - i tyle...
Niczego więcej nie mogę w tym temacie napisać.

Natomiast reguły specjalne armii zostały w Border Patrolu zredukowane do minimum. I moim zdaniem bardzo dobrze.
Sztandar armii w BP uczestniczyć nie może uczestniczyć wogóle. Niezależnie od tego czy bretoński, imperialny czy skaveński.

Gdyby mógł - to zapewniam Cię, że Tomb Kingi dopiero mogłyby pokazać jak wredną i "niesportowo" walczącą są armią (co byś powiedział na regiment ciążkiej konnicy "wykopujący" się gdziekolwiek na polu bitwy np. w twojej strefie rozstawienia w 1 turze i mogące normalnie działać??? Zachęcające, prawda???? Yellow_Light_Colorz_PDT_02 )
Dlatego takie tricki zarezerwowano na "większe" bitwy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 21:10, 26 Mar 2007    Temat postu:

ja nie mówie na jakie zasady sie decyduje gw. tylko w zasadach turnieju bylo napisane 1 rydwan. ( nie określone czy ma być taki czy taki).
A rydwan to rydwan i tyle.
Zasdy na turnieje kielcekie nie dyktuje gw w linii prostej.
a kazda armia ma swoje triki.
Yellow_Light_Colorz_PDT_02 wiec mnie nie straszyć prosze Yellow_Light_Colorz_PDT_02


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:36, 26 Mar 2007    Temat postu:

W zasadach turnieju było napisane "zasady Border Patrol".
A tam jest wyraźnie zaznaczone, że ogranicznie "1 rydwan" nie dotyczy armii Tomb Kings.
I moim zdaniem - słusznie...

Pozatym ja nikogo nie straszę - "ja tylko niosę pomoc..."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 7:24, 27 Mar 2007    Temat postu:

bylo również napisane ze mozna wystawić jeden rydwan lub jedną machinę.
(a chyba kieleckie zasady są ,,nad,, zasadami gw)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:25, 27 Mar 2007    Temat postu:

Nie nie nie...
Myślę, że zbyt "literalnie" do tego podchodzisz.
Ale - żeby "uciąć" dalsze dywagacje zacytuje fragment ogłoszonego "regulaminu":

"Zasady dodatkowe:
Strefa wystawienia pomiedzy przeciwnikami 20"
Wszelkie odstepstwa od zasda turnieju znajdziecie pod tym linkiem

[link widoczny dla zalogowanych] "

A ostatnia sprawa - ŻADNE zasady lokalne nie mogą być "nad" zasadami GW - bo wtedy cała gra traci sens...
Bo jeśli zasady kieleckie są "nad" - to po co nam armybooki?
Wszystko możemy sobie przecież ustalić sami... Yellow_Light_Colorz_PDT_07


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 10:57, 27 Mar 2007    Temat postu:

owszem mogą. Bo po co Gw wydaje w dodatkach inne armie?? zeby nimi grać??- a u nas nie można ich używać- chociażby City garnizon czy SoC. nieważne zresztą.
a jak można podchodzić nieliteralnie?? nie czytać zasad?? po prostu czytam jak jest napisane. tyle w temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:19, 27 Mar 2007    Temat postu:

Ale chodzi o to, żeby czytać wszystko a nie tylko fragment.
To tak jakbym ja napisał, że "przecież w turnieju nie wolno było wystawiać postaci za więcej niż 125pkt" - i miał pretensję do graczy prowadzących armię Ogrów że miali w niej bohaterów - a przecież nie było wolno...

A wszystko tylko dlatego, że wyjątek dla Ogrów był w następnej linijce.

Podobnie tutaj - Seba opisał w poście ogólne zasady i zaznaczył, że wyjątki są opisane w innym miejscu.
Ale to nie może być powodem, że te wyjątki są ignorowane i traktowane, że ich nie było.

A inne armie - takie jak CityGarnizon, Armie ze Storm of Chaos - są normalnie respektowane na każdym turnieju na świecie.
To, że w naszych rozgrywkach zostały one wyłączone jest tylko umowną kwestią "organizatora".
Jego prawo - tak zarządzono i tyle.
Ale ten sam organizator w naszym przypadku wyrażnie zaznaczył, że od podanych w "ogłoszeniu turnieju" zasad są wyjątki. I wskazał miejsce gdzie one są opisane.

Więc w tym zakresie - lokalnie wolno wszystko.
Ale nie w temacie zasad.
Bo co byś powiedział, gdybyśmy "lokalnie ustalili", że: stosowanie reaper bolt throwerów w armii Dark Elfickiej jest niedozwolone.
Oczywiście, że możemy (jabym nawet był BARDZO za tym... ;) )
Ale czy zdecydowałby się wtedy na grę tą armią?

Równie dobrze możemy ustalić, że każdy grający armią Orków nie może uzyskać na turnieju wyniku gorszego niż remis 10:10. Bo po prostu lubimy Zielonych i są oni "lokalnie wspierani". Ale wręcz nie cierpimy krasnoludów i ustalamy, że ich machiny są o 100% droższe i ich koszt należy pomnożyć razy 2....

Właśnie po to GW tworzy "twarde" reguły, żeby nikt nie mógł "zdestabilizować" wartości armii jako takiej.
Lokalnie - możemy ustalić, że krasnoludów wystawiać nie wolno.
I albo się to komuś podoba albo nie - wolny kraj...

Ale jeśli już dopuszczamy armię jako taką - to nie możemy ingerować w jej "konstrukcję".

Dlatego w tym wypadku nie możemy zmieniać "zasad" traktowania jednostek w armii Tomb King'ów - po prostu ich rydwany takie są i tyle.

A tak na marginecie - każda armia ma takie "znienawidzone" jednostki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 12:36, 27 Mar 2007    Temat postu:

ja nie lubię żadnych armii oprócz mojej.
w każdym razie kończe dyskusje bo jest bezcelowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:45, 27 Mar 2007    Temat postu:

Hehehehehe...
Tak to chyba każdy może powiedzieć :))))

A co do dyskusji - wcale nie była bezcelowa.
Miałeś wątpliwości - pytałeś...
A ja starałem się je wyjaśnić - co prawda nie wiem czy Cię przekonałem... ale liczę, że tak.

Ale OK - wątek regulaminu i khemryjskich rydwanów zamykamy.

Czekam na kolejne pytania.
Zastanawiam się czy założenia przed turniejem (na podstawie których tworzyliście armie) sprawdziły się "w praniu".
Widziałem, że wiele par zdecydowało się na "zalanie przeciwnika gradem strzał" - no i ciekaw jestem co o takiej taktyce sądzicie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
White Lion
Woźny



Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 14:56, 27 Mar 2007    Temat postu:

hmm ja z Prezesem zastosowaliśmy taką taktykę i sprawdziła się świetnie.

Poza tym że nie znałem TK i realnej efektywności więc nie dokońca najlepiej lokowałem ostrzał to uważam taką rozpiskę za bardzo efektywną.

do poprzedniej dyskusji to ja popieram interpretację Bastora.
Na forum podane były ogólen zasady i link do pełnych zasad na stronie GW.
Same zasady zajmują 3-4 strony więc wystarczy chwila aby je przeczytać.
I tam jasno podane są wyjątki od zasad.

Chcę poruszyć jedną kwestię.
Na turnieju grałem w parze HE & HE.
Obaj z sojusznikiem wyposażyliśmy naszych bohaterów w ten sam magiczny przedmiot.
Spotkałem się ze sprzeciwem jednej z par, która argumetnowała że tworzymy armię tak jakby była jedną armią i nie możemy mieć 2 takich samych mag przed.
I że to nieflafowo wygląda bo skąd na jednym pomu walki 2 takie same unikalne magiczne przedmioty.

Ja się z tym nie zgadzam.
Przeczytałem od deski do deski zasady GW Border oraz zasady Border na pary i nie znalazłem tam nic co wskazywało by na takie ograniczenie.
Jasno jest napisane że każdy z graczy tworzy odrębną armię przestrzegając szeregu zasad. I następnie sprzymierza się z wybranym sojusznikiem.
Na stronie GW są pewne ograniczenia flufowe w tym które armie mogą się psrzymierzać ale Sebastian jasno powiedział że je uchyla i każda armia może się z każdą sprzymierzyć.

A co do flufu to tak samo nieflufowo się zdaża jak dwie takie same armie walczą przeciw sobie. Wtedy też może się okazać że super unikalne przedmioty na jednym polu bitwy są dwa.

Poproszę was o jakiś komentarz tego. ew. odniesienie do zasad które jasno to określają.

:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:07, 28 Mar 2007    Temat postu:

Fakt - wasza para miała straszny "fire-power"...
Zastanawiam się tylko jak wyglądałaby walka waszej pary z czymś agresywnym i mobilnym.

A co do tych łuków - jak pamiętasz wyjaśnienie tego zajęło nam 1-2 minuty. Przecież graliśmy do końca (zresztą sam stwierdziłeś, że w BP jest to zaznaczone i ja się z tym zgodziłem).
A powody początkowych reakcji były oczywiste i myślę, że faktycznie warto to wyjaśnić na przyszłość. Dzięki za wywołanie tematu bo przyznam, że ja o nim zupełnie zapomniałem...
Oczywiście w zasadach gry "parami" nie ma zastrzeżeń co do tego typu konstrukcji. I można wystawić do gry 2 IDENTYCZNE składy bohaterów (bo co do jednostek to akurat żaden problem)

Ale - w sposób oczywisty pojawia się pytanie: czy grając parami nie powinniśmy zastosować takiego ograniczenia?
Temat stawiam oficjalnie - czy grając parami nie powinniśmy zastosować reguł kompozycji tak jak dla pojedynczych armii?
Pozwolę sobie zaprezentować dlaczego ja osobiście byłbym za tym, żeby ograniczyś "dublowanie" i traktować armie sojusznicze.
Po pierwsze: bohaterowie.
Border Patrol graliśmy oczywiście na 500pkt. więc problem z nimi nie występował.
Ale wyobraźmy sobie, że zdecydujemy się zagrać turniej par na 2x2000.
Jak wiecie obecnie w 7ed. można normalnie stosować special charaktera.
Czy jeśli armie wystawią tego samego to będzie OK? Wg. obecnych zasad oczywiście, że tak. W końcu może być tylko 1 w armi. Ale przecież mamy 2 armie. Więc?

Po drugie: przedmioty.
I tu już dotykamy znacznie częściej występującego problemu.
Co zrobić jeśli spotkamy 2x WoodElves i w każdej siedzi heros z Hail of Doom Arrow? 2x 3d6 strzał z siłą 4...
Albo ten (wspomniany już) łuk High Elfów strzelający 3 strzałami z siłą 5.
Albo 2x skaveński sztandar utrudniający strzelanie...
Albo 2x khemryjski Casket of Soul...

Jakie jest wasze zdanie w tym zakresie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> WFB-Akademia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin