Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kącik Początkującego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> BOLT ACTION
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Myphos
Kasjer



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 14:52, 22 Gru 2011    Temat postu: Kącik Początkującego

Siadłem sobie wczoraj ze szklanką herbaty w dłoniach przed kompem i zacząłem kminić rozpiski na 500pkt :D przyszło mi na myśl coś takiego.

DEFENDERS OF POLAND [VT] Weapons

[leader] 1 Rifleman Sergeant [4] Kb wz98a rifle, ViS wz35 pistol, Wz33 grenade
[leader] 1 Rifleman Corporal [4] Kb wz98a rifle, Wz33 grenades leader, binoculars
[support] 1 Machine Gunner [3] Kb wz28 automatic rifle, Wz33 grenades
[support] 2 Rifleman Asistant [3] Kb wz98a rifle, Wz33 grenades
[backbone] 3 Rifleman [3] Kb wz98a rifle, Wz33 grenades
[backbone] 1 Rifleman Medic [3] Kb wz98a rifle, Wz33 grenades
[support] 1 Mortar Gunner [3] 82mm medium mortar, ViS wz35 pistol

[specialist] 2 Sharpshooter [4] Kb wz98a rifle, Wz33 grenades marksman, sniper, infiltrator, silent weapon


Generalnie czytając instrukcję, mam wrażenie, że armie z niskim VT (Sowieci, Węgrzy, Polacy, Japończycy) będą dość często korzystali właśnie z moździerzy czy snajperów.

Bardzo chciałbym poczytać podręcznik dla pojazdów, bo kilka odpowiedzi byłoby dla mnie kluczowych w sprawie - czy w ogóle warto się zabierać za ten system. Nie ukrywam, że jednak wole mieć na stole kilka mocniejszych modeli niż kolejne infantrymachine - rozumiem, że akurat taka jest specyfika systemu ale mimo wszystko.

EDIT: jeszcze taka uwaga do wczorajszych gier: Support weapony mogą być zawsze wybierane na cele ataków nawet jeśli inne modele są bliżej od nich analogicznie snajperzy mogą zawsze wybierać wrogich leaderów. Strona 13 podręcznika głównego - taka delikatna sugestia, że jeśli jakiś cel ma gorszy cover to on powinien być celem, ale nie moge tego potwierdzić w inny sposób :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Myphos dnia Czw 15:04, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emilian Korzeniowski
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 402
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Czw 19:51, 22 Gru 2011    Temat postu:

Jednego pomagiera od km-u przydziel do moździerza ,jeśli na koniecznie chcesz mieć ich dwóch to rozważ wywalenie lornetki .Moim zdaniem moździerz bez pomagiera nie sprawdzi się wcale(strzelasz ,następna runda ładujesz trzeciej może nie być)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Emilian Korzeniowski dnia Czw 20:04, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 20:14, 22 Gru 2011    Temat postu:

po zagraniu wczoraj snajperzy na snajperów (dziwna gra), stwierdzam że snajper jest wart tych 90pkt ale żeby 2 brać to za dużo na takie 500pkt. Zastanów się czy nie wziąć za to Seasoned Fighters(50) i 1 Wait Action(40).

Daj no link do Army buildera !
Binoculars wyrzuć i bierz asyste to mortaru. Snajperzy mają 3 kostki na wypatrywanie wroga.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SARGO dnia Czw 20:16, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Myphos
Kasjer



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 20:17, 22 Gru 2011    Temat postu:

Emilian Korzeniowski napisał:
Jednego pomagiera od km-u przydziel do moździerza ,jeśli na koniecznie chcesz mieć ich dwóch to rozważ wywalenie lornetki .Moim zdaniem moździerz bez pomagiera nie sprawdzi się wcale(strzelasz ,następna runda ładujesz trzeciej może nie być)


Ah nie napisałem, tak własnie jest Emil, jeden do moździerza, jeden do karabinu.

Sargo snajperów dwóch bo myślałem, że te testy do namierzania (dla broni indirect fire) to są spoting testy, ale się dzisiaj wczytałem że to tylko przeciwko modelom hidden, więc zapewne weszłoby tak jak piszesz. Sesoned i 1 wait. Link do army buildera Mój komputer\C:\WINDOWS\Notepad.exe :D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Myphos dnia Czw 20:19, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alexander
Woźny



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Pią 0:00, 23 Gru 2011    Temat postu:

Jestem w trakcie tłumaczenia zasad na polski. Nie miałem jeszcze czasu na napisanie na forum twórcy OP, ale postaram się to zrobić jeszcze przed świętami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 6:57, 23 Gru 2011    Temat postu:

Alexander napisał:
Jestem w trakcie tłumaczenia zasad na polski.


Allach jest jedynym bogiem a Mahomet jego prorokiem.


Jesteś WIELKI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alexander
Woźny



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Pią 13:05, 23 Gru 2011    Temat postu:

Alexander Wielki ? :P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrekB
Pomocnik



Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:34, 23 Gru 2011    Temat postu:

Widzę że sama starszyzna gra. Może odważy się ktoś otworzyć temat w dziale spotkania, bo jedno było.

A co do zasad. Są skomplikowane? Może lepiej, czy bardziej od fow?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 14:53, 23 Gru 2011    Temat postu:

Gienka - miłych, ładnych i gładkich młodych chłopców też mile widzimy.

Nie da się porównać do FoW. Jeden i drugi system ma proste podstawowe zasady ale zaczyna się górka w trakcie grania i w danych sytuacjach. System raczej łatwy ale nie można powiedzieć że banalny. Bardzo ogólnikowo mówiąc to zapamiętanie kiedy dodajemy lub częściej odejmujemy ilość kości przy trafianiu w przeciwnika.

Jak coś to w okresie między świętami a nowym rokiem zmówimy się na partyjkę w MZiZ.

Gienka napisał:
Może odważy się ktoś otworzyć temat w dziale spotkania, bo jedno było.

Otwieraj TUTAJ ! śmiało, będziesz pierwszy, a jak zrobisz błędy ortograficzne to się poprawi, nic się nie bój.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SARGO dnia Pią 14:56, 23 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1341
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:31, 23 Gru 2011    Temat postu:

SARGO napisał:


Jak coś to w okresie między świętami a nowym rokiem zmówimy się na partyjkę w MZiZ.



27 mamy salę konferencyjną w naszym posiadaniu (info od wru) więc jak by ktoś chciał pograć bez dziatwy latającej w koło to miejsca styknie
tylko my bierzemy 2 stoły do gry w apo i troszku makiet oraz miejsca w koło :P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrekB
Pomocnik



Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:06, 28 Gru 2011    Temat postu:

Jak działa zasada cumershot, bo nie mogę znaleźć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 21:32, 28 Gru 2011    Temat postu:

Gienka napisał:
Jak działa zasada cumershot, bo nie mogę znaleźć?


A gdzie to znalazłeś ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrekB
Pomocnik



Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:02, 28 Gru 2011    Temat postu:

Oooops. Przekręciłem nazwę: cumbersome. Charakterystyka do mg42.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alexander
Woźny



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Śro 22:55, 28 Gru 2011    Temat postu:

Nie możesz "biec i strzelać" z tej broni. Jak kusze w LotRze.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alexander dnia Śro 22:56, 28 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 0:24, 29 Gru 2011    Temat postu:

dokładnie to iść i strzelać bo bieg to inny rozkaz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> BOLT ACTION Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin