Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czym/kim gram ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Flames Of War
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hubertok
Wlóczykij



Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 19:19, 21 Gru 2007    Temat postu:

jak wyglada rzezalność artylerii? Bo odnoszę wrazenie, że przy tej skali wystawianie ciężkich dział to straszny babol systemu. Jeszzce bym to strafił gdyby artyleria była wystawiana na zasadach lotnictwa - off board. a tak to mamy śmiech na sali.

Jesli jesszce artyleria jest rzezacka to chyba najlepiej od razu wystawiać się na zasadch kompanii artylerii awtedy saportowac się pichotą i jakimś tankiem ;)

A tak wogóle jesli okaże się, że straty zadawane przez artylerię są "historyczne" statystycznie a nie jakieś głupkowate w stylu zniszczenie plutonu czołgów jednym ostrzałem to w system wejdę i będzie to zapewne megarzeźnicza piechota niemiecka wsparta ppenckami i niszczycielami czołgów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hubertok dnia Pią 19:23, 21 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:47, 21 Gru 2007    Temat postu:

Yellow_Light_Colorz_PDT_04

Artyleria rządzi w tej grze!!!!!

1. Każdy hit pinuje
2. nie wiem jak inne działa ale radzieckie w liczbie min. 9 walą z dużego placka czyli 30x15 cm.
3.Nie widzę innego sposobu na rozwalenie np. konisia w inny sposób niż z ostrzału artyleryjskiego.
4. jeśli szykuję sie do assaultu na bronione pozycje nieprzyjaciela - zawsze dobrze trochę ich "zmiękczyć" ostrzałem - przy okazji sie spinują i defensive fire spadnie im do 1
5. przy dobrym rozstawieniu z observerem artyleria w zasadzie nie może nie trafić - 3 próby ew, 4 dla mortarów - musi wejść.
6. przy ostrzale artyleryjskim nie działa buletproof cover ani gun shield - tylko fox holes

Chyba wystarczy ,ale nie wyobrażam sobie dobrej rozpy bez artylerii.
Ja sie wystawiam na 2 sposoby:
1. jesli przeciwnik wali na piechocie = 4 katje + obsługa = 160 cm zasiegu ,duży placek.
2. jeśli przeciwnik raczej w panzerach = 12 dział (8 zis3 + 4 122mm howitzery). Razem daje duży placek ,anti tank 4 i firepower na 4+.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez docent dnia Pią 21:01, 21 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 21:25, 21 Gru 2007    Temat postu:

tak artyleria się przydaje ja mam 10,5 (tzn. Niemcy) czyli bombardowanie anti-tank 4 i firepower 4+ a do przodu na 60cm z anti-tank 10 i firepower 2+.
Raczej każda armia będzie stosować artylerie - zresztą wszystko wyjdzie w praniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertok
Wlóczykij



Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 15:41, 22 Gru 2007    Temat postu:

docent napisał:
3.Nie widzę innego sposobu na rozwalenie np. konisia w inny sposób niż z ostrzału artyleryjskiego.


Gdyby tak miało być to FOW jest nieźle debilny i nawet nie powinien być nazywany historycznym co najwyżej "historycznym" a jego historyczność byłaby jak bezalkoholowa wódka....

Bardzo mnie to smuci gdyby tak miało być bo system zaczynał mi się podobać...

Artyleria jako broń ppanc - niezła schiza...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 15:52, 22 Gru 2007    Temat postu:

hubertok w widziałeś kiedyś system idealny/doskonały jeśli tak to daj znać chętnie zagram. W życiu realnym też są momenty schizy...... Yellow_Light_Colorz_PDT_02
odniesienie anti-tank jest to określonie siły broni - lecz szkoda polemizować w tym momencie gdyż lepiej zagrać i zobaczyć to w "praniu" niż bawić się suchą polemiką.
A najlepiej przeczytać zasady !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SARGO dnia Sob 15:55, 22 Gru 2007, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:50, 22 Gru 2007    Temat postu:

Najlepiej pokaże na przykładzie:

Konigstiger: pancerz od frontu 14!! bok chyba 8 ,top 2.
Mój najmocniejszy czołg - IS2 anti tank 14

W najlepszym przypadku Koniś po gongu z mojego działa straci załogę.
No cóż w tym temacie panowie od FoW trochę przegięli. Inna sprawa że można go objechać i przywalić z boku. Myśle ze mając do dyspozycji 5 T34/85 zanim go objadę zostanie mi 1 góra 2 czołgi. A gdyby zupełnie przez przypadek Koniś miał ROF 3 to sprawa z góry przegrana.
Oczywiscie cały czas pastwię sie nad tym jednym diabelskim wynalazkiem - inne niemieckie czołgi zą do pyknięcia.

System FoW jest niestety bardzo niedoskonały ale ma dużo genialnych rozwiązań. I dlatego będę w niego namiętnie grał. A na te minusy po prostu trzeba przymknąć oko.

Yellow_Light_Colorz_PDT_07


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Azrael88
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 17:03, 22 Gru 2007    Temat postu:

Docent: cały czas rozpatrujesz sytuację kiedy stoimy naprzeciw siebie i beznamiętnie siepiemy z armat i ppanców, zaletą FoWa sa scenariusze, jeśli na przykład w scenariuszu jest zasada ambush, to Konisia jesteś w stanie zdjąć jedną(!) armatą ppanc 76,2mm - tyle w tej kwestii. Uważam po prostu że pitched battle (meeting engagement, czy jakkolwiek to nazwiemy) dobra jest w 40K, w FoW trzeba grać w scenariusze.

Hubertok: FoW NIE JEST systeme historycznym, to gra czerpiąca z historii i nie mająca na celu jej dokładnie odzwierciedlać, jeśli ten warunek jesteśmy w stanie przełknąć to można przyjemnie pograć, jeśli zależy nam na dokładnym odzwierciedlaniu techniki II WŚ to lepiej chyba w Mein Panzera pograć albo zostać przy takich planszówkach jak SL.

Artyleria i mnie się wydaje mocna (może nawet zbyt mocna) i również uważam ze powinna być off-board ale zasady sa jakie są, osobiście boję się że często-gęsto bitwa zaczynać się będzie od pojedynku bateria na baterie, kto go wygra zapewni sobie (prawdopodobnie) supremację na stole - ale tutaj nadzieje pokładam w lotnictwie, jeden-dwa naloty Stuka/Sturmovik/Tempest i może być po baterii.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Azrael88 dnia Sob 17:03, 22 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 17:16, 22 Gru 2007    Temat postu:

docent napisał:
Najlepiej pokaże na przykładzie:

Konigstiger: pancerz od frontu 14!! bok chyba 8 ,top 2.
Mój najmocniejszy czołg - IS2 anti tank 14

W najlepszym przypadku Koniś po gongu z mojego działa straci załogę.


Niestety NIE - aby wysadzić załogę z "królika" trzeba mieć przynajmniej 15 anti-tank jeśli strzelamy od przodu , czyli posiadacz tego czołgu musi wyrzucić 1 na k6. W tym samym przypadku jesli siła była by np 16 to przy wyrzuceniu 1 można już zniszczyć czołg testując Firepower broni(udany bo jeśli ten test nam nie wyjdzie to zaloga wysiądzie) lub wyrzucając 2 można ich wysadzić załogę z czołgu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:40, 22 Gru 2007    Temat postu:

sorki pomyłka. Mój najlepszy czołg IS2 anti tank - 15 i firepower na 2+ (ty Sargo to masz oko - nic ci nie umknie Yellow_Light_Colorz_PDT_02 )

A co do scenariuszy ,to Azraelu, masz 100% racji. Musimy zacząć grać scenariusze. Przeglądałem te które opisane są w podstawowym podręczniku i rzeczywiście gra może nabrać rumieńców.

Bitwy na tak zwaną wyżynkę bedą wygladac mniej wiecej tak:
1. okopać piechotę i gone to ground
2. kilka rund walenia z armat
3. piechota wychodzi zobaczyć czy coś zostało

Yellow_Light_Colorz_PDT_07


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez docent dnia Sob 21:00, 22 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snickers
Wlóczykij



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z domu

PostWysłany: Sob 9:20, 26 Sty 2008    Temat postu:

ja sie zamierzam na panzergranadier kompannie, tylko prawdopodobnie tych z waffen ss (zuoooo), ale glownie bede stawial na piehote, no i "leciutki" support tygrysow i panterek, tak coby inne czolgi mnie niebolaly.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Golero
Woźny



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 16:11, 28 Paź 2010    Temat postu:

Jako że ostatnio ożywiły się dyskusje na temat rozpisek, stwierdziłem, że można by wznowić dyskusję w tym temacie (lub założyć nowy, jak kto woli).

Więc ja będę pierwszy.
Zamierzam złożyć coś takiego dla 3 amerykańskiej Dywizji Pancernej :

Company HQ : 2x M4A1 Sherman - 140 pkt

5x M4A1 76mm Sherman (w tym Pool) - 470 pkt
4x M4A1 Sherman - 275 pkt
3x M4A1 Sherman - 205 pkt

5x M5A1 Stuart - 235 pkt
3x M4 81mm MMC half-track - 105 pkt
3x M7 Priest - 185 pkt

Razem 1615 pkt. 6 plutonów. Na większe pkt można dołożyć M10 lub złożyć 2 Dywizję (dałoby się na Drugiej dobic 2.5k Yellow_Light_Colorz_PDT_06 ).

Myślicie, że to sensowne ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
von Hajden
Pomocnik



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CK

PostWysłany: Sob 9:59, 30 Paź 2010    Temat postu:

Golero postaraj się złożyć swoich amerykanów na 1750 pkt bo zazwyczaj tak się gra na turniejach. Później będzie łatwiej w kwestii dopasowania swojej armii. 2500 pkt to kusząca propozycja Yellow_Light_Colorz_PDT_07

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Golero
Woźny



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 16:07, 30 Paź 2010    Temat postu:

Mogę włożyć Shermany 105 zamiast mortarów, ale one nie maja dymu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
von Hajden
Pomocnik



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CK

PostWysłany: Sob 19:23, 30 Paź 2010    Temat postu:

A może drugi pluton Stuartów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Golero
Woźny



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 19:55, 30 Paź 2010    Temat postu:

Drugi pluton Stuartów to fajna perspektywa, ale nie wiem czy opłacałoby się aż tak w nie inwestować. Zastanawiałem się nad pionierami, ale mają tank assault 3 i boję się, że mogą się okazać 'dopychaczem punktów'. Ewentualnie może pluton zmechu współpracujący ze Stuartami mógłby coś zdziałać. No i byłoby równe 1750 Yellow_Light_Colorz_PDT_15

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Flames Of War Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin