Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Talia do L5R

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Legend of the Five Rings
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tyrionPL
Bywalec



Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 19:28, 23 Cze 2014    Temat postu: Talia do L5R

Mam problem bo chciałbym zacząć grać w L5R ale nie wiem którym klanem grać bo nie orientuje się który jaki styl gry reprezentuje.

Czy ktoś mógłby mi pomóc z wyborem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SUB
Bywalec



Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:56, 23 Cze 2014    Temat postu:

Postaram się pomóc:

Crab - buce :P, obrońcy muru. Polegają na sile bez zbędnej finezji, dobrzy w obronie i w ataku. Styl gry: na zniszczenie prowincji przeciwnika; honor i oświecenie odpadają bo po co to komu.

Crane - pojedynki, intrygi dworskie, artyści i nabijanie honoru. Najsilniejszy klan i najwięcej osób nim gra, co widać po koteiach (turniejach). Styl gry: nabijasz sobie honor, bronisz się i wybijasz przeciwnika w pojedynkach (za co często też zyskujesz honor). Żadzie grają ofensywnie czy też na pozbawienie honoru przeciwnika.

Dragon - mnisi, Kensai (samuraj walczący dwoma mieczami i nie tylko) i oświecenie. Tajemniczy i uduchowieni mieszkańcy niedostępnych gór, dążący do oświecenia. Styl gry: głównie gra się nimi na ofensywnie + pojedynki. Czasami też na oświecenie ponieważ zaczynają już z 1 ringiem w grze, a mając 5 na stole się wygrywa. Kiedyś grali jeszcze na michów z tatuaże + kiho (moce magiczne)

Lion - spiła i honor; nieustraszeni i dumni wojownicy. Ich największa siła płynie z ich honoru i to czasami dosłownie. Im bardziej honorowa postać tym większy bonus do siły może zyskać. Styl gry: atak + honor (zyskiwany dzięki postacią i wygranym walką).

Mantis - łucznicy i żeglarze. Kiedyś pomniejszy klan, głównie zajmujący się handlem morskim i od czasu do czasu piractwem. Jego tereny znajdują się na archipelagu wysp. Styl gry: atak, a dokładniej to atak z zaskoczenia. Starają się wystrzelać przeciwnika zanim ten zdąży coś zrobić. Problem z tym klanem jest taki że ciężko kupić ich starter, jak się pojawi w którymś sklepie to po chwili znika. Powodem tego jest 1 karta która jest warta więcej niż cały deck w sklepie.

Phoenix - najpotężniejsi shugenja (magowie) i strażnicy wiedzy. Największą siłą klanu są shugenja i czary, a samuraje to głównie obrońcy. Najsłabszy klan jeśli chodzi o średnią siłę postaci. Styl gry: obrona i wygrana na honor. Czary pozwalają na sporą kontrole walki i czasami nawet na zyskiwanie honoru. Najsłabszy klan patrząc na koteie.

Scorpion - ninja, dworzanie, znawcy sekretów. Chyba najbardziej nie lubiany klan przez inne klany (tylko Spider może być bardziej). Lubują się knuciu intrygi, wykorzystują słabości innych, stosowaniu trucizn itp. Styl gry: defensywny, rzadziej ofensywny ale zawsze starają się żeby przeciwnik skończył mając -20 honoru. Odradzam granie, sam nimi gram (jest to mój ulubiony klan ex aequo z unicornen), ale niestety styl gry na dishonro jest drogi i to w zł/€/$.

Spider - kiedyś Shadowlands (czyli ci źli: magowie krwi, oni, umarli itp), teraz jeden z wielkich klanów Rokuganu (co trochę ich ogranicza ale to moje zdanie). Polegają głównie na sile i strachu. Styl gry: przestraszyć jednostki przeciwnika tak żeby nie mógł nic zrobić gdy Ty zabijasz jego odziały i palisz prowincje.

Unicorn - podróżnicy, zwiadowcy i najlepsza kawaleria w cesarstwie. Na początku istnienia cesarstwa wyruszyli w podróż po za znane granice świata. Wrócili z nową wiedzą, przedmiotami i końmi (inni jeżdżą na kucach). Styl gry: ofensywny, główną siła możliwość przerzucania oddziałów tam gdzie są najbardziej potrzebne i wymuszanie na przeciwniku podział sił w celu obrony wielu prowincji. Ponoć teraz korzystają często z magi.



Mam nadzieje że pomogłem, jak coś to pisać z przyjemnością odpowiem.
Btw. [link widoczny dla zalogowanych]
tutaj masz link do plików pdf z tym co się znajduje w decku każdej frakcji. Można sobie druknąć i przetestować jak się gra.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez SUB dnia Pon 20:59, 23 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tyrionPL
Bywalec



Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 6:23, 24 Cze 2014    Temat postu:

Bardzo dziękuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Legend of the Five Rings Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin