Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turniej wyjazdowy Kraków 2400 EURO (22.01.2011)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> WFB-Turnieje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:11, 13 Sty 2011    Temat postu: Turniej wyjazdowy Kraków 2400 EURO (22.01.2011)

A więc Warszawa nie wypaliła, stwierdziliśmy z Misikiem, że tydzień po tygodniu grania turniejowego to za dużo, trzeba odpocząć. A Kraków i bliżej, i wygodniej, i lepsze połączenia, no i już tam byliśmy Yellow_Light_Colorz_PDT_11

Data: 22.01.2011
Format: 3 bitwy po 2400 pkt, zasady EURO
Wpisowe: 10zł
Start turnieju: równo 10:00 zaczynamy grać bitwy (zapisy od 9:45)
Zakończenie turnieju 18:00
Czas na bitwę: 2,5h

Ograniczenia EURO prześlę chętnym turniejowiczom na PW
Yellow_Light_Colorz_PDT_08

Jadący wyjazdowicze:

1. Misiek
2. Ukalez
3. Kozi
4. Emilian


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ukalez dnia Śro 9:57, 19 Sty 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WRU
Kasjer



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CK

PostWysłany: Czw 11:20, 13 Sty 2011    Temat postu:

hmm... pomyślimy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozi
Szef



Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 12:30, 13 Sty 2011    Temat postu:

czym byśmy ewentualnie jechali? jakie są te zasady euro? :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:50, 13 Sty 2011    Temat postu:

Jechalibyśmy busem (kursują dosyć często, ok. 2h i jest się na miejscu, cena ok. 20 zł w jedną stronę).

A więc zasady EURO wklejam poniżej (jeśli są pytania, to pytajcie a odpowiem Yellow_Light_Colorz_PDT_19):

Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:
Beastmen: No Restrictions
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. Siren Song may only be taken once
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +1 PD and +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: No Restrictions
O&G: No Restrictions
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts.
TK: No restrictions
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD.

III. Scoring

We are considering the following victory points mechanic, and encourage you to test it and provide feedback:
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%.

0-20 Victory-Points per game

Victory points to Battle points per game:

0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

V. Virtual Line of Sight

Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets

Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.

Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed

Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.

Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.

Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozi
Szef



Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 19:38, 15 Sty 2011    Temat postu:

Panowie ja bym był wstępnie chętny, ale raczej nie busem a pociągiem [mimo akcji z pkp połączenie kielce-kraków jest bardzo sprawne, odj 07:16, przyj. 09:23 bez znizek II klasa niecałę 22 zł]
Bez bujania, stania na światłach ruch jednostajny prostoliniowy :)

Jakbym zdecydował się jechać z uwagi na moją lokomocyjność bujałbym się pociągiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:51, 17 Sty 2011    Temat postu:

A więc jedziemy pociągiem. Brakuje nam 4tego gracza, co by mieć zniżkę Yellow_Light_Colorz_PDT_18

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kozi
Szef



Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 22:51, 18 Sty 2011    Temat postu:

namawiam Emiliana na wycieczkę do kraka z nami. Raz, że taniej, a dwa że przyjemniej jechać większą ekipą :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:56, 19 Sty 2011    Temat postu:

Wczoraj rozmawiałem z Emilianem i jedzie z nami Yellow_Light_Colorz_PDT_19

Niezła ekipa 3x elfy i między nimi Demony Yellow_Light_Colorz_PDT_06

P.S.
Będzie grany scenariusz Blood & Glory, więc pamiętajcie o dużej ilości sztandarów Yellow_Light_Colorz_PDT_19


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ukalez dnia Śro 9:58, 19 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WRU
Kasjer



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CK

PostWysłany: Śro 11:00, 19 Sty 2011    Temat postu:

Haj Elfy, Łud Elfy i Dark Elfy! Misiek pilnuj się bo z lembasami nigdy nie wiadomo Yellow_Light_Colorz_PDT_07

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WRU
Kasjer



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CK

PostWysłany: Pon 7:54, 24 Sty 2011    Temat postu:

I jak po turnieju chłopaki? Yellow_Light_Colorz_PDT_09

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:10, 24 Sty 2011    Temat postu:

Nie ma o czym mówić. Totalny obsys. 3 ostatnie miejsca. Przynajmniej mieliśmy pretekst do solidnego pocieszenia się w drodze powrotnej
Yellow_Light_Colorz_PDT_08

Ale i tak tego tak nie zostawimy,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:27, 24 Sty 2011    Temat postu:

A możecie napisać choć tak pobieżnie co was tak "sponiewierało" na tym turnieju?
Bo ciekaw jestem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:24, 24 Sty 2011    Temat postu:

Po części pierwszy duży turniej z innym zlożeniem (zasady Euro), wbrew pozorom trochę zmieniają (np. polowa punktów za oddzial zredukowany do 25% liczebności początkowej no i naliczanie wyniku - dzielenie przez 150 zamiast 250, wtedy okazuje się że po zdjęciu nawet w miarę tanich jednostek robi się spora różnica).

Ale przede wszystkim spory niefart. Misiek na B&G, bitwa z O&G. Myślimy wciągnie nosem Yellow_Light_Colorz_PDT_07 (sam zresztą gra też tą armią). Pierwsza tura, katapa w Keepera, hit, 6 woundów, nic niewywardowal i spada gienek. Druga tura, katapa w bsbka w oddziale, hit, look out = 1 i BSB spada. Koniec gry 19:1 dla O&G.

Ja w 1 grze trafiam na Demony z GUO. Magia slabo idzie. Bound spell na 3+ (rzucany z jednej kości) wychodzi raz na 6 tur. Początek niezly. Spolowiony oddzial 28 bloodków. A później przyznaję bez bicia, że splewilem sam, bo zapomnialem o thunder stompie na Demonie. Zwarzywil mi caly klocek wlóczników (nabić 10 ran woundując na 6+ i z jego wardem 5+ nie jest lekko), nie mialem jak wspierać WL, bo blokowal ich jakimiś śmieciami, których mial sporo (2x fiend, 3x furie + flamery). Ogarnalem tylko te śmieci a mi zostal caly oddzial WL z Arcy i BSB. Skończyliśmy 18:2 dla niego.

2 bitwa Demony Miśka. Szlo niezle do 3 tury, Misiek stracil już nawet nadzieje. Moje pelne klocki czekaly na przyjęcie blodków, kiedy to zaliczam miscasta, rzut na tabelkę, 2x1, wessanie maga, tracę Arcy, który zabiera ze sobą 14 z 28 WL Yellow_Light_Colorz_PDT_10. Misiek wpada i rozkręca większość moich oddzialów do 6 tury (z tafem 5, shieldem i wskrzeszaniem byloby odwrotnie Yellow_Light_Colorz_PDT_18 ). Wynik 15:5 dla Miśka.

3 bitwa Dwarfy strzelanie (2 katapy, dzialo, organki) + silne klocki. Magia silnie blokowana krasnoludzką antymagią. Stwierdzilem, że jadę na pale, slaby wynik, wiec nic nie trace, najwyzej ostatnie miejsce. Ta bitwa najbardziej w miarę normalnie wyglądala, choć 3x hit z katapy pod rząd na moich WL troche mnie zgial. Gdybym nie mial 6+ warda na nich na maszynki, to chyba nikt by nie dojechal. A tak to 6 chlopaków wespól z Ellyrianami posprzątalo caly ciężki sprzęt. Poskladalem trochę oddzialów i skonczylo się 10:10, glównie poprzez straty od strzelania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ukalez dnia Pon 13:26, 24 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:30, 24 Sty 2011    Temat postu:

No to nieźle...

A ja jako ciekawostkę przeprowadziłem z kolesiami z Tarnowa mały test:
12 pojedynków TK vs. Skaveny
12 pojedynków VC vs. Skaveny
12 pojedynków VC vs. TK

Ale tylko po 4 jednostki (tak, żeby się zmieścić w okolicy 610-620pkt.:
- ze strony TK 2x Skorpiony i 2x Bone Giant
- ze strony skavenów 2x 65 slavesów ze shieldami i 2x 30 clanratów ze shieldami
- ze strony VC wystąpiły tylko 2x Black Coach i 1x 10 Black Knightów
Zero jakiejkolwiek magii - tylko czysty FIGHT!

Pierwsze 6 pojedynków - na zasadach 7 edycji TK vs. Skaveny
5 - 1 dla TK

Drugie 6 pojedynków - na zasadach 8 edycji TK vs. Skaveny
6 - 0 dla Skavenów

Kolejne 6 pojedynków - na zasadach 7 edycji VC vs. Skaveny
6 - 0 dla VC

Czwarta runda 6 pojedynków - na zasadach 8 edycji VC vs. Skaveny
6 - dla Skavenów
Fakt, że tu trochę przeważył potężny niefart VC na kościach - ale wynik jest wynik... (choć mogło być 5 - 1).

Piąta runda 6 pojedynków - zasady 7 edycji VC vs. TK
3 - 3 (decydowały tak naprawdę kości... sic!)

6 runda 6 pojedynków - zasady 8 edycji VC vs. TK
4 - 2 dla TK (Thunderstomp załatwił sprawę)


Przemyślenia:
8 edycja zajebiście - ale to ZAJEBIŚCIE zdławiła postacie/potwory w bezpośrednim starciu. Szczególnie nieumarłych - bo przy testach, które robili dla "żywych" potworów wcześniej - decydował Ld. (jesli ustał - to mógł rozkręcić dowolnych klocek plewnej piechoty).
I normalnie (7ed.) zdażały się szarże, gdzie BG wpadał w slavesów i kosił nawet 12-15 modeli - a w jednej bitewce zdjął 22 slavesów!) - niestety w 8 edycji pomimo podobnych strat zadawanych - ogromnie dużo sam przyjmuje :(
A skorpiony to już w ogóle się same składają od ran i CR...

Słabe to dość... :(
Szczególnie jak się to konfrontuje z fluffem:
- slavesów po prostu się spędza do kupy i GO!...
- Bone Giant to twór powstający misternie przez dziesięciolecia pod okiem najpotężniejszych Kapłanów i jest niemal manifestacją boga na ziemi - ale jak widać za wąski w uszach na takich slavesów! :D
- kiedyś regimenty Blac Knightów potrafiły nawet "nie zauważyć" że właśnie przebiegły po slavesach czy innej padlinie - teraz muszą się bacznie rozglądać czy nie ma ich w okolicy... (jak piraci z Asterixa za Galami :D )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bastor dnia Pon 14:36, 24 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:03, 26 Sty 2011    Temat postu:

Cytat:
jak piraci z Asterixa za Galami :D

Hehe, dobre

Ale jaki z tego wniosek?? Szczury gniotą na tą edycję. W końcu pojawią się nowe AB i może siła armii się trochę wywróci. Pierwsze (marzec) mają wyjść O&G. Dostaną jakiegoś gigant spidera - Arachnarok'a (coś a'la Stedzio u lizaków: jako Rare z cięższym sprzętem na grzbiecie lub jako mount dla magiera).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> WFB-Turnieje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin