Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomysły na scenariusze
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Turnieje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiekbeer
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków; Kielce; Piekoszki

PostWysłany: Sob 9:58, 18 Lis 2006    Temat postu: Pomysły na scenariusze

Można prosić o jakieś konstruktywne sugestie dotyczące scenariuszy na kolejnym turnieju?

Zapraszam do wypowiedzi, ponieważ chciałbym już wcześniej ustalić zasady turnieju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Musza
Administrator



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z twojej szafy

PostWysłany: Sob 10:11, 18 Lis 2006    Temat postu:

Myśle ,że ciekawy scenariusz będzie coś w klimacie nuklearnych testów.Powiedzmy ,że Mad Dock Grotsink robi eksperyment i za 4 t6ury grosi wysadzenie całego obszaru na ,którym toczy się potyczka.Celem misji jest przeprowadzenie swoich wojsk na krawędz po stronie przeciwnika bo tam znajduje się ich wyimaginowany statek.Należy to zrobić do 4 tury ,bo póżniej wszystko co pozostaje na polu bitwy automatycznie ginie.W tym scenatiuszu powiedzmy każda figurka dostaje +1 do bazowego sava coby były szanse na przebicie się jakoś na drugą strone przez wroga (nie przepakuje to nikogo bo każdy dostaje +1 więc ork ma sava 5 ,ale space marine 2).Powiedzmy ,że jeszcze ograniczony byłby slot fast attacku i elit do 1 lub 0.Coś takiego było by fajne.Można jeszcze wprowadzić burze piadkową i wszystko co lata porusza się scaterem a co chodzi ma -1 do mova :D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spejsu
Pomocnik



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 11:21, 18 Lis 2006    Temat postu:

Proponuje cos takiego: zadaniem twoim i twojego przeciwnika jest zniszczenie jakiegos waznego obiektu. Przed rzstawieniem zarowno jeden jak i drugi gracz wybiera jeden kawalek terenu ze strefy wystawienia przeciwnika i notuje sobie gdzies cichaczem, ktory to jest. Nastepnie obaj gracze sie rozstawiaja, ale(co najciekawsze IMO)nie ujawniaja gdzie jest ich cel. Aby zniszczyc ce, musza w fazie ruchy dojsc do base to base z tym terenem i poswiecic caly assault phase na jego zniszczenie(czyli po prostu musza tam stac, nie moga szarzowac ani sie ruszac jak to niektore jednostki potrafia). A jeszcze jedno, za zniszczenie tego punktu powinn byc sporo VP, bo po pierwsze to trudne troche zadanie, a po drugie zeby zachecic do jego wykonania. A i jeszcze jedno, jezeli w tym terenie siedzi akurat przeciwnik, tak ze nie mozesz sie ustawic w base to base w ruchu(trzeba byc cal od przeciwnika) no to jest zonk. Troszke to ulatwia zapobieganie takim cwanym jednostkom jak scouci, scorpioni i wszystko inne co ma infiltracje. I co, da rade?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spejsu
Pomocnik



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 15:19, 18 Lis 2006    Temat postu:

To znowu ja. Wpadl mi kolejny pomysl a mianowicie: Bitwa rozgrywa sie na swiecei ogarnietym przez sily chaosu. Po rozstawieniu jednostek, wybierana jest jedna cwiartka i obaj gracze rzucaja 2D6 sumujac wyniki. I tak:
1-3-cwiartka jest pod panowaniem nurgla
4-6-cwiartka jest pod panowaniem khorne'a
7-9-cwiartka jest pod panowaniem slaanesha
10-12-wiartka jest pod panowaniem tzeencha
Nastepnie wybieramy kolejna cwiartke i powtarzamy cala operacje, az do momentu, kiedy kazda cwiartka bedzie zadedykowana.Teraz co to daje:
Oprocz stalego efektu, jaki bedzie wywierany na nasze jednostki, na poczatku kazdej tury rzucamy D6.

Nurgle:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do T, 1 na D6-kazdy model w tym oddziale musi wykonac armour save lub stracic jedna rane

Jedna dodatkowa notatka:ten scenariusz nie nadaje sie kiedy jako deployment zone mamy cwiartki Yellow_Light_Colorz_PDT_06 .

Khorne:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do S, 1na D6-rozegraj faze walki wrecz pomiedzy modelami z tego oddzialu

Slaanesh:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do WS,I i A, 1 na D6-jednostka liczy sie jakby byla entangled

Tzeench:kazda jednostka w tej cwiartce jest fearless, 1naD6-jednostka automatycznie ucieka w kierunku najblizszej krawedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziel0ny
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wytrzasnąć kase na piwo?

PostWysłany: Sob 17:52, 18 Lis 2006    Temat postu:

co do drugiego scenariusza Spejsa:
nice idea Yellow_Light_Colorz_PDT_02

Cytat:
1-3-cwiartka jest pod panowaniem nurgla


1 na 2d6? faktycznie chaośny scenariusz Yellow_Light_Colorz_PDT_06

Cytat:
Khorne:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do S, 1na D6-rozegraj faze walki wrecz pomiedzy modelami z tego oddzialu


bazowa sila figurki, czy sila broni tez?

Cytat:
Slaanesh:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do WS,I i A, 1 na D6-jednostka liczy sie jakby byla entangled


troche duzo +1ws, i, a. moze tylko +1ws i +1i ?

Cytat:
Tzeench:kazda jednostka w tej cwiartce jest fearless, 1naD6-jednostka automatycznie ucieka w kierunku najblizszej krawedzi.


to mi sie nie podoba, moze:
kazda jednostka puszcza bąki ... przepraszam, rzuca czary, powiedzmy w kazdej turze strzelania, poza strzelaniem zwyklym moze jeszcze strzelac: 24 zasiegu D6 automatycznych hitow S4, 1nadD6, bąk trafia w jednostke ktora go puscila ... przepraszam ... czar trafia w jednostke ktora go puscila.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spejsu
Pomocnik



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 19:36, 18 Lis 2006    Temat postu:

Dalem wtope z ta jedynka Yellow_Light_Colorz_PDT_02 . Co do slaanesha to samo +1 do WS i I wydaje mi sie za malo w porownaniu z pozostalymi oraz przy mozliwosci, ze oddzial bedzie stal w miejscu i nic nie robil. Co do tego fearless to po prostu nie mialem jakos tak pomysly poza tym zeby 1 na kosci dawala zupelnie odwrotny rezultat(w koncu Changer of Ways) i tu mi wlasnie wpadl pomysl z fearless i ucieczka, ale jakby co mozna zmienic, twoj pomysl nie jest taki zly Yellow_Light_Colorz_PDT_02 .
A wlasnie, khorne-do sily w statsach, w koncu to bog od CC wiec czemu mialby zwiekszac sile broni strzeleckiej Yellow_Light_Colorz_PDT_06 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spejsu
Pomocnik



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 13:11, 19 Lis 2006    Temat postu:

Przegladajac rozne stronki natknalem sie na taki pomysl scenariusza:
Bitwa na swiecei demonicznym(heh, znowu, jakos te swiaty daja duze mozliwosci do wymyslania dziwnych zasad Yellow_Light_Colorz_PDT_02 )
Co ture obaj gracze rzucaja D6 i sumuja wyniki. Jezeli suma wynikow to 6, 7, 8 lub 9 to wlasnie wywolalismy gniew bogow chaosu(jak milo Yellow_Light_Colorz_PDT_03 ). Gracz, ktorego wlasnie jest tura, rzuca D6:
4,5,6- kazdy model w obu armiach dostaje hita z S2
3-to co wyzej, tylko z S3
2-to co wyzej, tylko z S4
1-to co wyzej, tylko z S5+ kazdy pojazd oprocz skimmerow dostaje glanca, a skimmery i jetbiki musza na poczatku i koncu fazy ruchu wykonac dangerous terrain test.

Podaje waszym osadom kolejna chora propozycje scenariusza Yellow_Light_Colorz_PDT_02

Spejsu out


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 13:32, 19 Lis 2006    Temat postu:

Jeśli piszecie scenariusz na turniej to miejcie na uwadze taki drobny fakt aby scenariusz byl zrownowazony w jak najwiekszym stopniu - bo np oststni scenariusz jesli mam dostac hita z sila nawet 2 to na 5+ np IG,Eldarzy,Tau i wsjo co ma 3T obrywa a duza ilosc armii ma 4T wiec oberwie tylko na 6 - w dodatku save - marynaty wybronia sie na 3+ a reszt juz slabiej bo od 4+/przy dobrych wiatrach/ a wiekszosc wiekszoci juz tylko 5+ /tutaj takze 6/.

ok jak juz takie cos to kazdy model na 6 dostaje hita/nie ma znaczenia jaki T/ i np aby zaostrzyc sprawe NO SAVE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spejsu
Pomocnik



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 13:41, 19 Lis 2006    Temat postu:

A kto ci zabrania uzywac twojego magicznego covera na 3+? Poza tym zwroc uwage, ze gwardii, tau czy innych armii ze slabszym sejvem i T jest proporcjonalnie wiecej od spejsow, na 1750 gwardii beda dziesiatki, a spejsow dalej garstka i kazdy stracony spejs bdzie bardzo bolal, nie mowiac juz o stracie land speedera z powodu DT testa. Moim zdaniem jest to w pewien sposob wyrownane, bo te armie, ktore beda tracic wiecej jednostek maja ich na ogol i tak na tyle duze, zeby nie przeszkadzalo to w dzialaniu armii jako calosci(zwlaszcza ze dzieki cameleoline, twoi gwardzisci spadaja od ostrzalu itp. rzadziej niz spejsi Yellow_Light_Colorz_PDT_02 ). A o tau ja bym sie nie martwil, u nich tylko firewarriorzy maja 3T i slabszego sv(krootow pomijam milczeniem).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 11:21, 26 Lis 2006    Temat postu:

No pewnie gości z T3 jest zawsze wiecej. BTW ja bym dodal jeszcze jakiś konkurs na świąteczną konwersje, malowanko Yellow_Light_Colorz_PDT_02 czy cos w takim klimacie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin
Stały Klient



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 14:58, 26 Lis 2006    Temat postu:

Jasne zrobie sobie etherala w czapece czerwonej z bałym pomonem i workiem reilganów siedzącego na devil fishu zaprzęgnietym w krooty :D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spejsu
Pomocnik



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 15:29, 26 Lis 2006    Temat postu:

Wiele bym dal zeby cos takiego zobaczyc Yellow_Light_Colorz_PDT_02 . Ja bym zrobil farseera z workiem runow jadacego na saniach z vypera z obstawa banshee jako "elfki" mikolaja Yellow_Light_Colorz_PDT_02 . A za renifery by robili wraithguardzi...

A ja bym dorbił dział Hyde Park w 40kowej części bo już panowie mocno offtopujecie :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gildor
Wlóczykij



Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 17:14, 28 Gru 2006    Temat postu:

Mialbym takie dwie propozycje pod rozwazenie.

1. To takie moje przemyslenia dotyczace scenariuszy. Wydaje mi sie iz dobrze by bylo gdyby scenariusze w wiekszy sposob wymuszaly dzialania strategiczne i taktyczne na polu bitwy. Czy to poprzez mozliwosc zdobycia jakichs pozycji na polu bitwy, czy tez ich utzymanie itp.
Czy tez na przyklad zmiany stref rozstawienia badz rozstawiania sie w cwiartkach (powiedzmy w jednej bitwie na trzy).

2.A co byscie powiedzieli na wykorzystanie zasad dotyczacych rzutu na strategie w turniejach kiedy wykorzystywane sa scenariusze? To mysle dodatkowo urozmaiciloby gre kiedy wygrany tego rzutu wybralby jeden z trzech dostepnych na turnieju scenariuszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin
Stały Klient



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 17:24, 28 Gru 2006    Temat postu:

No właściwie dobra myśl ale ze scenariuszmi jest jeden problem : nie da się ich dopasować do wszystkich armii zawsze jest ktoś pokrzywdzony trzeba naprawde sie nagłowić żeby wykminić coś sprawiedliwego :(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 20:47, 28 Gru 2006    Temat postu:

nikt nie mówi ze ma byc sprawiedliwie-> tylko fajnie. Pozatym jak sobiewyobrażasz sprawiedliwość i wogóle co to takiego?? Moim zdaniem sie nie ma możliwości zrobić ,,sprawidliwie,, - ale można zrobić tak zeby byla dobra zabawa Yellow_Light_Colorz_PDT_02 .........no a co do misji ja bym proponowal kiedyś taki turniej zeby wogóle nie mozna używać pojazdów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Turnieje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin