Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poczatek.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> WFB-Akademia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:05, 04 Mar 2007    Temat postu: Poczatek.

Musze przyznać że do grania w WFB zabieram się jak pies do jeża już od ładnych kilku lat. Na szczęśćie poziom mojej determinacji osiagnął maksimum i doszedłem do wspaniałego momentu wyboru armii:
1. Orki - niesamowite figurki ,nowy army book ,milion możliwośći i super klimat.
2. Chaos - myślę o Khornie ,fajne figurki (rycerstwo) no i ten Bloodthirster z Forge Worlda.
3. Vampire Counts - klimat ,wampiry no i krążą plotki o nowym army booku niebawem.
4. High elves - mam ochote zagrać kimś po dobrej stronie.

Oczywiście z tych 4 armii chciałbym wybrać jedną. Jakie panowie macie doświadczenia z tymi armiami? Czekam na hinty ,chociaz przyznam że najbardziej "widzę sie" w VC.

Przeniosłem ten temat do działu AKADEMIA bo tu zamieszczmy wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące rozpoczęcia przygody z WFB.Moderator


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MADD_DOGG
Bywalec



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Da Bigg Ord

PostWysłany: Nie 16:24, 04 Mar 2007    Temat postu:

Ja osobiście gram O&G i jeśli lubisz masę figsów które przewalają sie po stole to bardzo fajna armia. Chaos na początek nie jest najlepszym pomysłem chyba ze masz czas i chęci nauczenia sie zasad z bodaj 3 podręczników - masa zasad dp Chaosu nie pozwala od razu czuć sie dobrze jako Generał. Nie graj HE bo to staraszne popularna armia co 3 osoba gra HE i wszyscy grają tym samym schematem.
VC - poczekaj jeszcze trochę bo wychodzi ten AB wiec na starym nie ma co sie opierać zbytnio - tak było z moja armią zmieniło się wiele i to zarówno na korzyść jak i na niekorzyść. Szkoda pieniędzy czasem wydawać na jednostki które wg nowej Edycji lub podręcznika armijnego nie beda spełniały swojego poprzedniego zadania lu ich koszt wzrośnie i bedą nieopłacalne.
Gratuluje wyboru WFB jako rozrywki - mój prywatny typ dal ciebie to VC bo nikt nimi nie gra a są jednostki które i tak bedziesz musiał mieć więc wskakuj na nasz sklep na zakupy!! Yellow_Light_Colorz_PDT_02


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 16:45, 04 Mar 2007    Temat postu:

Faktycznie - teraz już nikt nie gra VC - a ostatnią osobą odnotowaną na turniejach byłem ja sam /ale zmądrzałem i zmieniłem armię - hehehehe oczywiście głupie podśmiech..ki Yellow_Light_Colorz_PDT_02 /.

A tak na poważnie to VC nowi wychodzą już w sierpniu albo jakoś na przełomie lipca i sierpnia aczkolwiek możesz swobodnie już zacząć zbierać szkielety bo ze względu na to że możesz/mogłeś - raczej to się nie zmieni - przyzwać na stół drugą armię to raczej nikt na turnieju nie pozwoli Ci kartoników wystawiać bądź klocków Lego zamiast figsów szkieletów np.

Armia bardzo mocna, niesamowicie silna magia, potężne oddziały do walki, cała armia wzbudza starch, wszytsko jest odporne na działania psychologiczne /no oprócz necromantów ale to zawsze było dla mnie coś niezrozumiałego Yellow_Light_Colorz_PDT_02 / i to że możesz odnawiać/odbudowacć podstawowe oddzoiały czyni ją wyjątkową - 7 edycja przynosi więcej na korzyść nowym armiom niż na ich niekorzyść.

Osobiście zawsze gardziłem Vampirami jako częścią armii, bardziej mnie fascynowało granie na necromantach i ciągłym przyzywaniu szkieletów.
Rewelacja na turniejach! Wqrwienie przeciwnika jak gryzie cały czas jeden oddział a Ty ciągle odtwarzasz jego stan liczebny hehehehehe Yellow_Light_Colorz_PDT_07


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MADD_DOGG
Bywalec



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Da Bigg Ord

PostWysłany: Nie 16:55, 04 Mar 2007    Temat postu:

Bardzo fajne Powergamerskie podejście!!
Też bym tak grał pewne, bo nawet pomijając kwestie lubie czy nie lubie vampirów to system tak jakoś dziwnie je przewiduje że są po pierwsze drogie jako bohaterowie po drugie mało robia i szybko schodza od strzelania i magii!! wszystko bez względu na zagrożenie wali w oddziały gdzie są twoi krwiopijcy a dopiero później zajmują sie resztą. Nekromanci mają takie dziwny przywilej że jakoś się uchowują w oddziałach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:29, 04 Mar 2007    Temat postu:

Z tego co widzę na GW szkielety i zombiaki sa w plastiku wiec chyba moge ich spokojnie kupowac bo raczej sie nie zmienia?
Jesli chodzi o kwestie power gamingu to nigdy to nie bylo (np w przypadku wh40k) i teraz tez nie bedzie mialo znaczenia przy wyborze armii. Za wyborem VC przemawiaja:
1. super mroczny klimat
2. persperktywa nowwego army booka i duzej ilosci nowych (czytaj fajnych) figurek (na warseerze kraza plotki o wilkolakach i golemach ale pewnie nic z tego nie bedzie).
3. chcialbym miec w armii fajna jazde a Black Knights to chyba pierwsza trojka jazdy w calym WFB?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MADD_DOGG
Bywalec



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Da Bigg Ord

PostWysłany: Nie 17:51, 04 Mar 2007    Temat postu:

Z tym Powergamingiem to żartowałem Yellow_Light_Colorz_PDT_08 Bardzo fajna armia i nikt nie wie co bedzie w nowym AB. Wilkołaki?? ok!!
Wyspiarze mają dość dziwne podejście do sprawy Wampirzo - Wilkołakowej!!
Życze miłej gry nową armią!!
P.S. A skąd jesteś bo nie wiem czy bedziemy mieli urozmaicenie na turniejach czy nadal te same twarze i figurki??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:13, 04 Mar 2007    Temat postu:

Wlasnie przeprowadzilem sie do Kielc. Gram od 16 lat w 40k a jak pisalem do WFB przymierzam sie od kilku.
Jak tylko uda mi sie sklecic jakies 500-600 pkt to chyba wystarczy na mala bitwe. To moze chwile potrwac bo nie gram niepomalowanymi.
Co na poczatek?
Chyba raczej szkielety niz zombiaki?
Grave Guardzi i Banshee tez chyba obowiazkowo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MADD_DOGG
Bywalec



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Da Bigg Ord

PostWysłany: Nie 18:21, 04 Mar 2007    Temat postu:

Nie pamiętam jak to wygląda z tymi czarami przywołującymi ghule i szkielety, ale tego na pewno powinieneś mieć kilka regimentów. Przyda ci się jakis fast typu Dire Wolfs co do reszty to ze 2 wzory nekromantów i reszte niestety nie poradze bo nie wiem. Jeśli obecnie mieszkasz w Kielcech to chyba wiesz juz gdzie sa turnieje i bydłospęd po figurki?? Yellow_Light_Colorz_PDT_08

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:30, 04 Mar 2007    Temat postu:

Sklepik naprawde niczego sobie. Mieszkalem troche w Lodzi i w stolicy i tam wcale nie ma fajniejszych.
Na razie plan mam taki:
Necromancer 2 lvl (hero)
20 szkieletów
20 zombie
10 Grave Guard
Banshee
To bedzie jakies 600-700 pkt (na oko). Moze wtedy jakis maly sparring i pomysle co dalej.
Co od turniejów to jak najbardziej się podpisuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MADD_DOGG
Bywalec



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Da Bigg Ord

PostWysłany: Nie 18:40, 04 Mar 2007    Temat postu:

Zapraszam więc do sklepu na Planty lub na stronkę na zakupy - a co do bitwy to bardzo chętnie się umówię, moje Orkaski niczego się nie boją!! Animozja na 6 zdana i szarża w chodzace kości!!!! Yellow_Light_Colorz_PDT_07

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:25, 04 Mar 2007    Temat postu:

Jakbyś jeszcze tego nie zrobił - to w odrębnym wątku "Co to takiego jest czyli coś o każdej armii" znajdziesz opisy do wszystkich interesujących Cię armii.
Osobiście uważam, że VC "na start" są "startem z wysokiego C" - ale jeśli się nie zniechęcisz "oddadzą Ci w przyszłości 2x tyle w wynikach... ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 22:53, 04 Mar 2007    Temat postu:

Co do zakupów na początek to powiem tak:
1. Batalion nie istnieje - jak narazie do VC - więc będzie teraz w 7 edycji.

2. Szkielety możesz spokojnie kupować bo jak widać po Empire zmienili ilość figsów w pudełkach a szkieletów jest w obecnych po 20 więc już fajny regimencik będzie - co do składania figsów osobiście wkładalem do regimentu tylko sztandar,muzyk i champion oddziałowy zbyteczne pkt ale to wyjdzie u Ciebie w praniu Yellow_Light_Colorz_PDT_02 .

3. Zombi można także kupować i także są pakowani obecnie po 20 - nigdy nie urzywałem bo biją zawsze jako ostatni nawet jak zaszarżują - w W40k jest inaczej wg inicjatywy a w battlu inicjatywa liczy się dopiero od 2 tury walki/w szarży zawsze 1 bijesz z wyjątkiem właśnie zombi/ - ale może to już wiesz Yellow_Light_Colorz_PDT_02

4.Grave Guards - zajebisty regiment - niestety nie możesz przyzywać ich ale mają fajne zdolności no i bitny regiment - raczej pozostaną metalowi/Greatswordmani Empire pozostali bez zmian a w GW to ta sama klasa figsów/

5.Fell Bats - ok fajny oddział do flankowania, przeciw maszynom bądź oddziałom strzelającym - tylko w blistrach po 2sztuki.

6.Kawalerie sobie odpóść/narazie/ - droga jak diabli, w pojedyńczych blisrtach, lepiej już konwertować z np kawalerii Empire/mam chyba takich z 12 troszki konwertwanych także jakby co....

7.Necromanci - kup sobie - jest chyba 3 wzory dostępne/niestety z konnym w blistrze/ a jak wyjdą nowi to będziesz miał różnorakich i fajniej może to wyglądać.

8.Dire Wolves - standardowo - kupujesz box kawalerii goblińskiej na wilkach, gobosy do piachu bądź do konwertowania jako trupki albo lepszy manewr malujesz je na biało i po paru na baze jako Spirit Host.

9.Spirit Host - rewelacyjny regiment - przenika przez teren - zwykła broń nie rani ich - super do flankowania bądź trzymania oddziałów.

10.Bansshe - nie rani ją zwykła broń ale obecnie bez zasad proximity/ochrona modelu pojedyńczego przez oddziały o sile 5/ szybko zginie, bardzo mobilna bo lata.

To tylko takie moje spostrzeżenia, może Ci się coś przyda.
Odłóż sobie kasę na nowy ARMY DEAL - zawsze jest model limitowany - miejmy tylko nadzieję że nie taki syf jak ten czarodziej ognia do Empire Yellow_Light_Colorz_PDT_04
Nie kupuj sobie podręcznika bo i tak za parę miechów będzie nowy - LUDZIE JAK KTO MA W PDF ARMY BOOK DO VC Z 6 EDYCJI TO DAJCIE ZNAĆ DOC'OWI !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:55, 04 Mar 2007    Temat postu:

Owszem ,czytałem. Napisane świetnie ,od razu wiadomo że pisane przez kogoś kto sie zna na rzeczy.
Spodziewam sie ze VC na poczatek to trudna armia ale coś mnie do nich ciagnie. I na pewno nie naleze do osób które łatwo się zniechęcają.
Na razie wędruję po VC army booku ,a w myślach widze te hordy szkieletów. Yellow_Light_Colorz_PDT_03


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:03, 04 Mar 2007    Temat postu:

I odpowiedź na posta Sargodara:
1. VC army booka mam w pdfie ,właśnie ostro go czytam.
2. Szkielety beda na pewno ,myślałem 2x20 i 10 w zapasie.
3. Zombie ze swoim Braindead to na pewno nie jest mocną jednostką ale mnie osobiscie ten regiment bardzo sie podoba.
4. Grave Guard z killing blowem - juz mi sie podoba
5. Black Knights - podobno tylko Choseni Chaosu i Gralowcy sa lepszą jazdą?
6. Wampir czy nekromanta? a może obydwóch? Osobiście bardziej podoba mi się perspektywa wampira.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:59, 05 Mar 2007    Temat postu:

Kilka uwag do waszej rozmowy o jadnostkach:
- Zombie - to moim zdaniem "MUST HAVE" - jak maviają bez nich żaden szanujący się Generał VC nawet z domu nie wychodzi. Idealny bloker!
Ich rola to nie zadawanie ran - tylko stanie-i-trzymanie upatrzonego oddziału przeciwnika. Są o 2 pkt. tańsze od szkieletów - a to daje oszczędność 40pkt na klocku 20-osobowym (cały reg. zombiaków kosztuje 120pkt). Jak do tego dodasz specjalną zasadę wskrzeszania Zombie (dodajesz +1 do każdej kości) daje to naprawdę ciekawe efekty.

- Dire Wolves - absolutnie musisz mieć. Bez zbędnego rozwodzenia się "dlaczego". Jak zagrasz - docenisz... Yellow_Light_Colorz_PDT_02

- Jednostki eteryczne (Banshee, Spirit Hosty itp) - na pewno będą przydatne ale musisz pamiętać o pewnej zmianie jaka nastąpi w booku do 7ed. Te jednostki nie bedą już odporne na broń "niemagiczną" - będzie je można normalnie "kasować" nawet zwykłymi hand weaponami.
Teraz zasada "eteryczności" będzie im dawać T=7 - i będzie to zrobione albo w profilu(wtedy magiczna broń będzie im ten parametr obniżać przez połowę) albo będą miały T zwykły - ale ataki niemagiczne będzie się rozpatrywać tak jakby miały T=7.
Raczej przyjęte będzie rozwiązanie pierwsze (patrz statystyki na końcu rolebooka do 7ed).
Więc nie będzie już takich "miodów"... więc uważaj... bo może się okazać, że IDEALNE teraz - po wyjściu AB będą TAKIE SOBIE...

- Bohaterowie - wampir wampirem... a nekromatów i tak musisz mieć. Przynajmniej 2. Reszta może być wampiryczne... Yellow_Light_Colorz_PDT_06

- Nie przywiązuj się zbytnio do obecnych Linii Krwi - niemal potwierdzoną informację jest pojawienie się w 7ed. obu "zabinionych" Linii Krwi - jedna zaginęła na "dalekim wschodzie" (Kitay-Nippon) więc spodziewaj się jakiegoś ninjasa... ;) i druga (bodaj) afrykańska.
Wilkołaki i Golemy są wielce prawdopodobne...
W związku z tym - cała "doktryna wojenna" może ulec radykalnym zmianom.
Więc póki co - polecam skupić się na jednostkach "neutralnych" - takich jak właśnie szkielety, zombie, wolfy itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> WFB-Akademia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin