Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blood Angels

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Informacje ogólne i nowości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:51, 15 Kwi 2007    Temat postu: Blood Angels

Jako że to już niedługo ,chyba czas zacząć ten temat. Oto co wyczytałem na Bolter&Chainsword ,wszystko plotki ale zawsze w nich jest trochę prawdy:

1. Assault Marines jako troops choice
2.Zamiast rzutu na Death Company automatycznie tracisz jednego z każdego składu na rzecz DC.
3.Nie będzie darmowych PF i PW dla veteran sierżanta.
4. ...ale za to wszyscy w Death Kompanii będą mieli rending

link: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spejsu
Pomocnik



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 11:28, 15 Kwi 2007    Temat postu:

To co zaslyszalem na warseerze troszke rozni sie od twoich informacji. W troopsach tacticale sa wystawiane tak jak u DA, a przy pelnej dziesiatce jeden przechodzi do DC, wszyscy bladzie traca to cos(nie pamietam jak sie nazywa) ze musza rzucac czy nie poleca na D6" do przeciwnika, ale zamiast tego zawsze musza szarzowac jak maja wroga w zasiegu szarzy, Libra ma dostac psychic power zwiekszajacego ruch do 12" (jezeli na jump packu, to pozwala zrobic toorbo-boosta), Death company faktycznie ma wedlug plot dostac rending, ale mozliwe ze beda tylko i wylacznie obstawa kapelana (czyli bez czapli nie wystawiamy swirow)i w sumie to chyba tyle. A jeszcze jedno, utrata furious charge na standardowych jednostkach, zapewne tak jak DA dostali fearless na swoich weteranach termitach itp. tak Bladzie dostana FC. Nic nie slyszalem o asfaltach jako troopsach Yellow_Light_Colorz_PDT_14 .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spejsu
Pomocnik



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 13:36, 23 Kwi 2007    Temat postu:

No i wszystko stalo sie jasne. A wy nazekaliscie na moich herlakow, teraz sobie przeczytajcie death company i zamilczec wreszcie.

Im not gonna post the picture here so click on the link to see the cover.. You'll notice it's not taken on a camera phone or anything, I actually have the whole 2 part codex

I dont think BA are gonna get another codex based on the wording there if you can read it.. As it says this is the official codex, not update

Wargear changes
Exsanguinator - Description replaced with current narthecium rules. Nothing additional

Terminator armor - Same except no longer gives +1A (Same as new DA and there are no terminator honors, which means characters are at -1A)

Servo arm - Same as Codex: Sm but IT IS NOT A POWER FIST.. It "strikes at I1 at S8 with no armor save" Therefore, cover/grenades affects it

Special CHaracters

Commander Dante - 200pts

WS6, BS5, S4, T4, W3, I5, A4, LD10 SV 2+
Rights of battle
Inspiring: All friendly BA models within 12" count as having preferring enemy (Vs anyone)
Equipment: Artificer armor, iron halo, jump pack, frag and krak grenades
Axe of Mortalis - Master crafted power weapon
Death mask of sanguinius - All enemy models within 6" are at -1WS and -1BS
Perdition Pistol - Metal gun that counts as pistol in CC

If dante is included in the army then a standard bearer may carry the BA chapter banner which gives all benefits of the normal standard and also gives the unit +1A. +15pts

Tycho - Normal stats, has iron halo and artificer armor and basically is same as old edition.. IE sucks. 110pts and rights of battle

Mephiston - 225pts
WS 6, BS5, S5, T5, W3, I6, A4, LD10 SV 2+
Fearless, Feel no pain

Lord of Death - Mephiston has all 3 psychic powers and can use each one of them and his force weapon once each player turn, rather than being limited as are other librarians. He may not use the same power more than once per turn

Wargear: Artificer armor, force weapon, plasma pistol, psychic hood, frag and krak grenades

LIRBARIAN POWERS
Might of Heros - same
Wings of Sanguinius - The librarian (only him) may move as a jump pack, even with terminator armor. If on a bike he counts as moving as a jetbike
Transfixing Glare - Used in the assault phase. If successful then any enemy model in BTB contact must take a LD test. If failed the model may not attack and will be hit automatically by any CC attacks directed against them. Enemy models with a LD value cannot be affected

Brother corbulo - Same as old edition except 3wounds 100pts
no power weapon and has exsanguinator and the red grail
Red Grail : All BA units within 12" At the start of one of its assault phases receives furious charge for that turn. In addition it gives corbulo a 4+ inv save

Chaplain Lamartes - 125pts Same stats as current 3W chaplain
Has the Death mask which gives all enemy models within 6" -1LD

Non-named characters (all have 2w and LD9)
Librarian - 120pts
Has rights of battle
Options: Plasma pistol, stormbolter, combi weapons, melta bombs, bike. Can replace ALL wargear for terminator armor, storm bolter, force weapon and psychic hood for 25pts.
NO OPTION for inv save except with Term armor
Cannot take Transfixing glare but comes with other two powers as standard

Chaplain - 100pts
Same options as librarian but may take a power fist and a jump pack

Company Captain (3W and L10) - 100pts
Comes with Iron Halo
Rights of Battle
Options: Power weapon, 1 or 2 LCs, Thunder hammer, Power fist, jump pack, storm bolter, combi weapons, melta bombs
OR may take Term Armor WITH Thunderhammer + Stormshield, 2x LC or Stormbolter + Power fist/Power weapon all for only +25PTs

Honor guard - 125pts
Does not take up spot on force org chart AND IS NOT A BODYGUARD. They deploy and operate independently. May include 1 for each IC in army
2A now and come with frag/krak grenades
5 marines (max)
Jump packs +25pts (entire squad) (30pts per model basically)
Options: (a ton. Think of this as a imp guard command squad in terms of options. 2 guys can have this, 2 can have that.. etc).
2x Plasma Pistol
2x Powerfist/weapon
2x Flamer/melta/plasma
Sanguinary Priest for +20pts with exsanguinator
Tech Adept +30pt (No servo arm btw). Power weapon and blessing of omnissiah rule
Standard bearer +10pts
company champion +25pts. power weapon + combat shield
Meltbombs on a per model basis +5pts

ELITES

The Death company - Counts towards force org. Do not have to take
same stats. Rending, Furious Charge, Feel no pain, fearless.
Must move as fast as possible towards enemy unless chaplain or Corbulo are within 6". They have krak grenades as well
Pretty much same as rumors have stated.
You get 1 free DC per following squads
Honor Guard
Terminator Squad
Veteran Assault Squad
Tactical Squad
Devastator Squad
Jump packs +5pts per model
Additional guys +30pts
May have rhino or drop pod at point cost
Models equipped with power fists or power weapons may count them as normal CC weapons with rending

Terminator Squad - 200pts
5 men (max)
entire squad may swap weapons for 2x LC or Thunderhammer/storm shield
or may replace one term with the cyclone +20pts, Heavy flamer +5pts (lol), Assault cannon +30pts
Can take a drop pod

Furioso Dreadnaught - 100pts
Venerable +20pts
Death company dread +25pts (+D3 attacks and moves like death company)
heavy flamer +5pts
extra armor +15pts
comes with smoke and searchlight
May take a drop pod

Dreadnaught - 125pts
Assault cannon, CCW, smoke and searchlight
Venerable +20pts
Missile launcher +10pts
Multimelta, TL- Auto cannon - free
Tl- Las +20pts
Extra armor +15pts
May take drop pod

Tech Marine - 125pts (ouch)
NOT INDEPENDENT CHARACTER
Does NOT use up force org slot. May take 1 per vehicle chosen from elites or heavy support
same stats, except comes with artificer armor
Options - Plasma pistol, servo harness +25pts
Servitors - 0-4 25pts each with Servo arm, CCW (Not Powerfist). May replace with multimelta or HB for free, Plasma cannon +10pts (no restriction)
Ws4, Bs4, S3, T3, W1, i3, a1, ld9, sv 4+
May select rhino, razorback or drop pod

Veteran Assault squad - 150pts
2A and combat squads
Jump packs included
The squad may include up to 5 additional vets for +25pts each (and combat squads? odd)
0-3 - stormbolter, combi weapon, plasma pistol/power weapon, power fist/single LC, 2x LC or thunder hammer
Anyone can take combat shield +5pts or stormshield +10pts
0-2 - Flamer/melta/plasma
Per model basis: Melta bombs +5pts
Note: Above options replace EITHER bolt pistol OR chainsword so you can replace Chainsword with power weapon AND bolt pistol with flamer
May remove jump packs and have rhino or drop pod for no point cost

Scout Squad - 80pts
combat squads
vet sarg included
5 additional scouts +65pts
Options: same as Da codex. Sarg may take melta bombs
Shotguns: R:12, S:4, Ap:-, Assault 2
MAY TAKE DROP POD

TROOPS

Assault Squad - 140pts
Vet sarg included
Same options as DA basically. Sarg can have combat shield and melta bombs
May remove jump packs and take rhino or drop pod for free

Tactical squad - 115pts
Same as DA codex
May take drop pod, rhino or razorback

FAST ATTACK
Bike squad - 110pts
2 bikes + 1 vet sarg
No combat squads

0-2 bikers +30pts
vet sarg may have power sword (no fist) and/or melta bombs
0-2 Flamer/melta/plasma

Attack Bikes - 50pts
HB or multimelta
1 bike

0-2 additional bikes +50pts

Land Speed Squadron - 65pts
Hb or Multimelta
0-2 additional speeders +65pts
0-1 Typhoon launcher +10pts
0-2 Heavy flamer +10pts or assault cannon +35pts

HEAVY SUPPORT

Devestators - 115pts
Combat squads
Options same as DA codex
may have rhino, drop pod, razorback

Land raider - 250pts
Its a land raider.
options: Pintle storm bolter 5pts, hunter killer missile +15pts, extra armor +15pts

Land raider crusader - 250pts (no limit)
Its still a land raider and has crusader weapons.
same options as land raider

Whirlwind - 85pts
Vengeance Missiles
Incendiary Castellan

Options: Dozer blade, extra armor, pintle storm bolter, hunter killer

Predator - 70pts
Options : See whirlwind
TL - Las + 35pts
HB Sponsons +25pts, Lascannons +60pts

Vindicator - 125pts
Same as previous edition, same options as other vehicles

Baal Predator - 100pts
Overcharged engines (1 - Cannot move. 2-3 nothing, 4+ vehicle is Fast and can move max of 18")
Pintle stormbolter +10pts, Hunter killer +15pts. NO EXTRA ARMOR
HB or heavy flamers +25pts

Rhino - 40pts
Over charged engines
same as DA codex

Razorback - 50pts
TL Las +30pts
Normal vehicle options

Drop pod - 50pts
No missile launcher option

--------

A few notes: I didnt post point costs for many options because they're same as codex space marines (No discount for being single wound model tho) and no real point to repeat point costs for items everyone knows the pt costs for

However, items like flamers are basically half the cost currently. 5pts for every squad basically. Sorry I just really dont wanna post pt values for every item or option as its fairly easy to know what they are. Also just assume every vehicle has smoke and search lights and all the marines have frak/krak/BP and bolters. I added it for some and didnt for others, but they all have them

Zaczynam szukac czegos co uwaliliby tak jak w DA i q..wa nie ma!! Ciezko w to uwierzyc, ale bladzie nawet nie dostali tak po dupsku. No i nareszcie DC ma swoj koszt punktowy Yellow_Light_Colorz_PDT_03 .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 19:48, 23 Kwi 2007    Temat postu:

No to może zaczynają troszkę angole myśleć i mam nadzieję że z SW nie zrobią nic złego tylko troszki jeszcze ich podrasują hehehehehehehehe Yellow_Light_Colorz_PDT_02

Oczekuję ich z niecierpliwością !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:15, 05 Maj 2007    Temat postu:

Po tym co przeczytałem - spoko ,wydają się ani przegięci ani strasznie osłabieni - tacy w sam raz.

Wiadomo coś o nowych modelach??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lesiu
Woźny



Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce/Kraków

PostWysłany: Sob 17:58, 05 Maj 2007    Temat postu:

Mam wrażenie, że zmiany są raczej kosmetyczne, trochę to zbalansowali, ale ogólnie rozpiski raczej bardzo się nie zmienią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:51, 11 Maj 2007    Temat postu:

dobra ciągne temat: będą nowe modele speciali? Przy okazji dexu DA pojawił sie tylko Sammael na jet bajku i w planach jest Belial. Reszta charakterów bez zmian. Ja chętnie zobaczyłbym Dantego i Mephistona w nowych odsłonach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spejsu
Pomocnik



Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 22:10, 11 Maj 2007    Temat postu:

Niestety, jedyne na co mozna liczyc to re-release blistrow z co najwyzej dorzezbionymi nowymi sztandarami na pleckach (tak jak to bylo z bohaterami do DA, Pan od Ravenwingu dostal figsa bo po prostu nie bylo innego modelu na jetbiku, cala reszta pozostala niezmieniona)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:39, 18 Maj 2007    Temat postu:

Juz pojawiły się zapowiedzi na stronie GW. Pierwsza część kodexu BA w nowym wydaniu White Dwarfa czyli czerwiec 2007 - numer 330

Kicha ze nie bedzie książki ,tylko w WD. Yellow_Light_Colorz_PDT_13


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Informacje ogólne i nowości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin