Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PARALYSE - turniej w styczniu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Turnieje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co gramy?
Piechota
75%
 75%  [ 9 ]
Paraliż
25%
 25%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 12

Autor Wiadomość
Mijagi
Woźny



Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:28, 28 Lis 2016    Temat postu:

„Paraliz” na boyzow i moge nie przychodzic na turniej.
Wbrew pozorom ta zasada zaboli najbardziej armie typu horda: orki czy inna gwardie.
Armie, ktore w kategorii POWER sa i tak na szarym koncu.

"Stand my ground". Znow na przykladzie orkow.
Zeby cokolwiek ugrac nie zostane z tylu. Nie wroce tez na piechote zbyt szybko (o ile bede mial czym wracac).
Inaczej mowiac, w mojej strefie wystawienia niemal nigdy nie bede mial scorujących jednostek.
No chyba, ze beda tam jeszcze staly te stada sparalizowanych Boyzow.

Chociaz mam tez inny pomysl na "rozerganie" takiego turnieju. Z gory nastawiam sie na odpuszczanie bitew i daje przeciwnikom auto wina (bo co ja moge ugrac bez boyzow?), dzieki czemu:
- Jest 5 pkt dla przeciwnika - trudno
- Zachowalem 75% armi - 3 DP dla mnie (grajac nie mam szans na te punkty)
- W strefie rozstawienia mam 6+6 jednostek scorujacych (2x CAD - a wystawie maxa, nawet jesli mam byc sparalizowany) - 1 DP dla mnie, bo kto inny wystawi 2x CAD za maksymalana iloscia troopsow?
- Za malowanie i podstawki - 2 DP
Mam 4 DP za kazda przegrana bitwe + 2 za malowanie na koniec turnieju.
Daje mi to w sumie 4x3 + 2 DP = 14 DP, co prawdopodobnie da mi miejsce w okolicach tego, ktore ugrywam zazwyczaj.
W przypadku remisow: Mam CAD, mam malowane modele, nie mam SH/GC/Unbound wiec ide w gore. Yellow_Light_Colorz_PDT_15

A tak bardziej serio.
II bitwa: CEL1: Rock around the clock - dla mnie super
III bitwa: CEL1: Honour Kill, Close quarters - super

Brak Kill Pointow za kazda bitwe jest dla mnie zawsze na plus.
Standardowe oddawanie przecilnikowi 6-8 pkt za Kill Pointy, w 9/10 przypadkach, ciut irytuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nihildefoe
Woźny



Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec Lewa Flanka

PostWysłany: Pon 12:51, 28 Lis 2016    Temat postu:

WRU napisał:

0-1 SH i Gargant



Nadal zakaz grania IK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Algirdas
Szef



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:08, 28 Lis 2016    Temat postu:

Już wiem teraz o co chodziło Nihildefoe, ale jak byk w linku który dał jednostka nazywa się "Tactical Squad" i Paraliżowanie tego, a nie poszczególnych wpisów przy statystykach chodziło.
Powinienem użyc angileskiego określenia Datasheet jako tego co się paraliżuje, tylko nadal nie wszystkie kodeksy mają pozycje opisane jako Datasheet, ale widzę że nawet jak już wiecie o co chodzi, to po prostu nie podchodzi wam zasada "Paraliż".

+ Mijagi czemu ciągle zakładasz że nie masz w armii jednej z najlepszych jednostek Orków - artylerii - ona zawsze zostanie w twoim deploymencie.

++ zobaczymy co jeszcze napiszecie, może uda się to jakoś złożyć w zasady do turnieju na styczeń


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Algirdas dnia Pon 13:11, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mijagi
Woźny



Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:40, 28 Lis 2016    Temat postu:

Cytat:
+ Mijagi czemu ciągle zakładasz że nie masz w armii jednej z najlepszych jednostek Orków - artylerii - ona zawsze zostanie w twoim deploymencie.


Bo ciagle nie mam tylu dzialek fizycznie Yellow_Light_Colorz_PDT_15
Inna sprawa, ze jak wystawie 5 dzialek, to pewnie paraliz pojdzie wlasnie na nie.

Ale tak serio. Paraliz bedzie mnie bolal tak czy inaczej.
Zdaje sobie sprawe, ze do naszych najleposzych graczy sporo mi jeszcze brakuje, ale wiem tez, ze ta armia ma ten problem, ze nawet w pelnej sile turniejow nie wygrywa, a co dopiero przyblokowana w taki sposob.
Co innego odgorny zakaz wystawiania konkretnych jednostek. Wtedy przynajmniej wszystko co wystawie bedzie gralo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mijagi dnia Pon 13:41, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Algirdas
Szef



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:04, 28 Lis 2016    Temat postu:

A jakbyś obok Artylerii wystawił Lootasów Mijagi? Nie sadzisz, że warte by było stracić trochę firepowera lub boyzów, po to by mieć możliwości zablokowania przeciwnikowi np Eldarskich Motorków?

+ boyzów też da się zastąpić np motorkami i stormboyzami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zator
Woźny



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 14:31, 28 Lis 2016    Temat postu:

Co do Eldarów myślę, że co niektórzy z Was mają większy problem ze swoimi rozpiskami niż z tym że Eldarzy są przegięci. Istnieją takie rozpiski które jadą Eldarów bez mydła tak, że nikt nie ma nic do powiedzenia, np. Flyranty - Eldarzy jedyne co mogą to starać się nie umrzeć. Zresztą gdyby tak nie było to topy topowych turniejów wyglądały by tak: Eldar, Eldar, Eldar, Eldar. Tym czasem wyglądają tak: Eldar, SM, Necron, SM i gdzieś tam jeszcze Tau i Tyranid się trafi.

Fakt, że Chaos jest odsunięty trochę od mety, jednak chciałbym przypomnieć, że cała szósta edycja odbywała się pod znakiem 4 DP i Wrona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mijagi
Woźny



Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:35, 28 Lis 2016    Temat postu:

Cytat:
A jakbyś obok Artylerii wystawił Lootasów Mijagi? (...)


W sumie mozesz nie wiedziec, ale taka boyzowa mini horda to gralem dopiero pierwszy raz. Wczesniej testowalem kombinacje: moto zwykle/moto noby/lootasow/boyzow w trukach/w wagonie czyli cos w rodzaju tego, co proponujesz.
Nie traktuj tego mojego pierwszego komentarza zbyt serio. Na dzien dzisiajszy gram wylacznie for fun i jakich zasad nie wymyslisz - dostosuje sie.
Jeszcze nie mam ambicji bicia Elf... znaczy Eldarow. Co najwyzej sprawdzam jak bardzo zaboli, jak ostanio.
Zreszta, to nie jest temat o budowanie orkowej armi wiec nie ma co tego ciagnac. Yellow_Light_Colorz_PDT_19


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mijagi dnia Pon 14:40, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nihildefoe
Woźny



Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec Lewa Flanka

PostWysłany: Pon 14:55, 28 Lis 2016    Temat postu:

zator napisał:
Co do Eldarów myślę, że co niektórzy z Was mają większy problem ze swoimi rozpiskami niż z tym że Eldarzy są przegięci. Istnieją takie rozpiski które jadą Eldarów bez mydła tak, że nikt nie ma nic do powiedzenia, np. Flyranty - Eldarzy jedyne co mogą to starać się nie umrzeć. Zresztą gdyby tak nie było to topy topowych turniejów wyglądały by tak: Eldar, Eldar, Eldar, Eldar. Tym czasem wyglądają tak: Eldar, SM, Necron, SM i gdzieś tam jeszcze Tau i Tyranid się trafi.

Fakt, że Chaos jest odsunięty trochę od mety, jednak chciałbym przypomnieć, że cała szósta edycja odbywała się pod znakiem 4 DP i Wrona.


dobrze gada na "złej wróżbie" mogłem zabrać rozpiskę na pojazdach necronskich i mieć trochę większą szansę w grze z Toshi ale cóż mój błąd. Z drugiej strony grać turniej z nastawieniem że akurat się trafi i kogoś super skontruje. Na dwoje babka wróżyła taki urok grania turnieju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sławny
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc

PostWysłany: Pon 15:10, 28 Lis 2016    Temat postu:

Jak coś jest dobre na Eldarów to na inne armie tym bardziej :P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:16, 28 Lis 2016    Temat postu:

zator napisał:
Co do Eldarów myślę, że co niektórzy z Was mają większy problem ze swoimi rozpiskami niż z tym że Eldarzy są przegięci. Istnieją takie rozpiski które jadą Eldarów bez mydła tak, że nikt nie ma nic do powiedzenia, np. Flyranty - Eldarzy jedyne co mogą to starać się nie umrzeć. Zresztą gdyby tak nie było to topy topowych turniejów wyglądały by tak: Eldar, Eldar, Eldar, Eldar. Tym czasem wyglądają tak: Eldar, SM, Necron, SM i gdzieś tam jeszcze Tau i Tyranid się trafi.

Fakt, że Chaos jest odsunięty trochę od mety, jednak chciałbym przypomnieć, że cała szósta edycja odbywała się pod znakiem 4 DP i Wrona.


Ryly? Porównujesz nasze lokalne poletko do topów topowych turniejów gdzie często gęsto tłucze się pod etc. Już sama forma turnieju jest diametralnie inna: masz więcej bitew, więc i potencjalnie więcej możliwości odkucia się. Inny rozkład armii w stosunku do ilości graczy, zupełnie inny poziom gry jak i możliwości złożenia giętej rozpy. U nas nie ma graczy, którzy maja wszystkie możliwe opcje z dexu przez co i możliwości pożyczania by takie braki uzupełnić są mniejsze.

Inny poziom mety inne możliwości graczy. Co zawsze prawie wychodziło gdy przyjeżdżał ktoś spoza. Skark, Frankowski i kilku innych bez problemu u nas zapinało... inny poziom i tyle.

Do tego turniejów lokalnych, które tną lub zmieniają zasady z podręcznika jak i codeksów przybywa co chyba nie zadobrze świadczy o grze.

Z Eldarami jest ten problem, że są niesamowicie elastyczni i zasadniczo mają odpowiedz na wszystko. Mało co stanowi dla nich zagrożenie oprócz dość wyspecjalizowanych rozpisek. Do tego wszelkie często stosowane obostrzenia na turniejach ich całkowicie nie ruszają. Zrobisz ograniczenie deteczmentów co by chore deathstary uciąć ich to nie rusza spokojnie sobie bez sojuszu radzą, pomieszasz coś w slotach/ograniczysz spamowanie też sobie poradzą bo to nie kodeks jednej jednostki.

To nie eldarzy są problemem ale formacje (np kompania gdzie na 1850 grasz przeciwko 2000+), siła D i stompa, część zaklęć, scaterbajki, sumoning, nieproporcjonalnie tanie wrajtnajty, pająki, formacja pająków ... ekh no tak eldarzy trochę jednak są Yellow_Light_Colorz_PDT_09


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maszta dnia Pon 16:32, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zator
Woźny



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 16:50, 28 Lis 2016    Temat postu:

Nie do końca Łukasz bo np. na cenktostar flajranty to se mogą conajwyżej polatać po mapie. Przykładów jest więcej ale nie koniecznie trzeba je teraz wymieniać.

Zgadzam się z większością tego co napisałeś Maszta, jednak osobiście jestem przeciwnikiem ucinania 3/4 OP rzeczy. Skoro mieć super zbilansowaną grę w której wszyscy mają równe szanse bez względu na posiadaną armię, albo nawet figurki to rzućmy sobie po prostu K20 przed turniejem i kto wyrzuci najwięcej wygrywa, a reszta idzie od razu na czwartą bitwę ;). Ta gra jak i wszystkie inne polega na tym, że jedne rzeczy są lepsze od innych, łączenie ich w kombinacje również polepsza niektóre inne pogarsza. A wspomniani przez Ciebie ludzie po prostu zjedli zęby na tej grze, rozegrali x razy więcej bitew od nas i to jest ich swoista nagroda, bycie swego rodzaju gwiazdą w naszej małej społeczności. Bruno np. wygrał Jagacon, często ma gotowy plan na Eldarów (nie zawsze wychodzi, ale też na pewno - nie nigdy).

Myślę, że dyskusja tak naprawdę dotyka chęci zarobków GW i nieustannych zmian. Nie ma i możliwe, że nigdy nie będzie innych systemów od Battla i 40tki które zmieniały się, ewoluowały tyle razy, że chyba już nikt nie doliczy. Oby tylko 40tka nie za szybko doczekała się swoich End Tajmsów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zator dnia Pon 16:56, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nihildefoe
Woźny



Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec Lewa Flanka

PostWysłany: Pon 17:16, 28 Lis 2016    Temat postu:

zator napisał:


Myślę, że dyskusja tak naprawdę dotyka chęci zarobków GW i nieustannych zmian. Nie ma i możliwe, że nigdy nie będzie innych systemów od Battla i 40tki które zmieniały się, ewoluowały tyle razy, że chyba już nikt nie doliczy. Oby tylko 40tka nie za szybko doczekała się swoich End Tajmsów.


Zaczyna się nieśmiertelna dyskusja dlaczego GW chce jak najwięcej na Nas zarobić :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zator
Woźny



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 17:30, 28 Lis 2016    Temat postu:

nihildefoe napisał:


Zaczyna się nieśmiertelna dyskusja dlaczego GW chce jak najwięcej na Nas zarobić :)


+1, takie życie ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:28, 28 Lis 2016    Temat postu:

zator napisał:


Myślę, że dyskusja tak naprawdę dotyka chęci zarobków GW i nieustannych zmian. Nie ma i możliwe, że nigdy nie będzie innych systemów od Battla i 40tki które zmieniały się, ewoluowały tyle razy, że chyba już nikt nie doliczy. Oby tylko 40tka nie za szybko doczekała się swoich End Tajmsów.


Ja też się zgadzam bo zasadniczo dobrze prawisz... ale (bo ale musi być) to bardziej kwestia podejścia do gry, tego w co tak naprawdę chce się grać i z jakimi ludźmi. Odwieczny konflikt między radykałami i purytanami.

Idąc po linii najmniejszego oporu najprościej było by zmienić system, no ale dla mnie czterdziestka pomimo całej tej zasadowej kupy i coraz większych absurdów nadal ma to coś. Ta gra to dla mnie swoiste bitewniakowe "guilty pleasure". Wiem, że jest strasznie słabe w porównaniu do konkurencji ale od czasu do czasu przyjemnie się w to pomęczyć.

Skoro nie można porzucić toksycznego nałogu to może da się go trochę oczyścić by był bardziej przyjazny dla ogółu? W mojej opinii warto próbować. I jak się przyjrzeć to widać, że nie tylko ja mam takie zdanie. Poczynając od sceny pro-turniejowej różnego rodzaju uściślenia i ograniczenia jak np ETC po różnego rodzaju lokale z mocnym ingerowaniem w treść podręcznika, kodeksów lub tworzeniem autorskich homerulsów.

Osobiście w czymś takim widzę rozwój bo ludzie nie psioczą na nie wiadomo co tylko większość tych rzeczy cały czas przewija się w rozmowach: część przegiętych mocy, kilka D-upnych broni i modeli/oddziałów z zaniżonym kosztem i formacje, które jeszcze bardziej rozpierdalają balans między armiami.

Obecnie tak sobie myślę, że w tak małym i w sumie hermetycznym środowisku nie ma sensu iść w tą "pro" czy tam "top" wersję grania. Roję sobie, że można połączyć "sportowy" charakter rozgrywki z tym bardziej hobbistycznym lub chociaż można próbować.

W idealnym świecie o zwycięstwie decydowały by umiejętności, doświadczenie i szczypta szczęścia. Niestety w tej grze wygląda to tak jakby na bieg na 100 metrów niektórzy dostali wygodne sportowe obuwie a inni musieli zapierdalać w chodakach do tego niektórym porozstawiano płotki na bieżni Yellow_Light_Colorz_PDT_10

Eldarzy/necroni/sm są na tyle uniwersalni że nawet z różnego rodzaju cięciami są bardzo dobrzy gdy dla porównania takie orki/gwardia/csm nie mają tak wesoło.

Do tego u nas mało kto ma więcej niż jedną armię i może kminić kontry na różne armie (poza Brunem chyba nikt) więc każdy orze jak może. Wiadomo można parafrazując wypowiedz jednego z polskich prezydentów "wziąć kredyt i zmienić armie" ale może czas spróbować dobrej zmiany. Niczym tak naprawdę się nie ryzykuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WRU
Kasjer



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CK

PostWysłany: Pon 18:41, 28 Lis 2016    Temat postu:

Wystarczą ograniczenia, które wymieniłem w poprzednim poście i będzie fajnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Turnieje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 2 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin