Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PARALYSE - turniej w styczniu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Turnieje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co gramy?
Piechota
75%
 75%  [ 9 ]
Paraliż
25%
 25%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 12

Autor Wiadomość
Fol
Szef



Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce??

PostWysłany: Wto 16:59, 29 Lis 2016    Temat postu:

Czekaj, na początku gry wybieram jednostkę (detachment) i ona jedyne co robi przez całą gre to stoi/jest w rezerwie.
Zgadzam się z głosem iż ta zasada w obecnej formie jest delikatnie mówiąc głupia.
Przykład: Orki, paraliżuje Detachemnt Boyz. Pół armi stoi.
Przykład: SM, Centrurion.
Przykład: Tau, Paraliż Riptade
Ta zasada dosłownie mówi, wybierz u przeciwnika model który sprawi Ci problem, on nie gra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:01, 29 Lis 2016    Temat postu:

Jakby nie napisać tej zasady strasznie uwala ona armie, które mają mniej mocnych jednostek przez co muszą bardziej polegać na powielaniu tychże. Tutaj pierwsze co mi się nasuwa to orki, gwardia oraz większość tych pomniejszych frakcji jak deathwatch itd. Jeśli ktoś nie ma w zanadrzu kilku różnych deteczmentów oraz rozbudowanej kolekcji pamprów też może mieć mocno pod górkę by jeden celny paraliż nie zablokował pół armii.

W mojej opinie są lepsze urozmaicania czy też temperowania tej gry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Algirdas
Szef



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:20, 29 Lis 2016    Temat postu:

Fol - paraliżuje się jednostkę, a nie detachmentm, to duża różnica.

Dlaczego zakładacie że ktoś grający orkami grać będzie tylko na boyzach. W orkijskim kodeksie jest co najmniej 5 lepszych od nich jednostek.

Myślę, że jak ktoś komuś sparaliżuje Centurionów czy Riptide, to dobrze, a nie źle dla gry. Nie ma obowiązku wystawiania trzech oddziałów centurionów czy riptidów.

Generalne założenie jest takie: mam pełną wolność w wystawieniu tego co chcę, ale jednocześnie mój przeciwnik ma prawo zablokować co tylko uważa za najbardziej gięte w mojej rozpisce.

Kiedy wystawi się zrównoważoną rozpiskę wcale nie jest powiedziane że każdy z kolejnych przeciwników będzie paraliżował to samo. Jeden zblokuje Boyzów, drugi zblokuje Smarksmarka, a trzeci nobów na motorkach.

natomiast zgodzę się z Masztą, że Gwardia ma tutaj ból, ale akurat Patryk ma ode mnie pożyczone 2/3 modeli gwardzistów, więc może sobie na ten jeden turniej dopożyczyć Skitarii czy innych imperialsów żeby było bardziej różowo. Tylko gwardia. Inne armię są orajt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sławny
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc

PostWysłany: Wto 17:23, 29 Lis 2016    Temat postu:

Deathwatch na tym swoim detachmencie, paraliżuje "Veterans", cała armia nie gra.
To samo w przypadku Herlaków tylko zamieniam "Veterans" na "Troupe"

Dodatkowo ciekawostka.
Zrobiona na szybko rozpa Eldarów. Cokolwiek się nie sparaliżuje rozpa nadal ma pierdolnięcie. Szczególnie że przeciwnikowi też wypadnie najbardziej upierdliwy oddział.

Autarch - Banshee mask, Death spinner, Warp jump generator
Farseer - Bike, Singing spear
5x Wraithguard - 5x D-scythe
5x Dire Avangers
10x Windriders - 10x Scatter laser
10x Warp Spiders - Exarch, TL Death spinner
Wave Serpent - TL Scatter laser, Ghostwalk matrix
3x Support Battery - 3x D-cannon
3x War Walker - 6x Scatter laser
Wraitknight - 2x Scatter laser

Archon - Webway portal
5x Kabalite Warriros


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sławny dnia Wto 17:51, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:53, 29 Lis 2016    Temat postu:

Buno bo może nie każdy ma każdą opcję z dexu? Poważnie są tacy ludzie :D
I takie orki, gwardia, tyranidzi czy darki bez powielania niektórych jednostek nie działają.


Wolałbym albo już zagrać klasycznie bez ograniczeń albo poeksperymentować z różnymi cięciami. Pisania jest tyle co i zasady paraliż a tłumaczeń mniej.

Padły tutaj konkretne propozycje:
-dwie rozpiski
-obcięcie niewidki, fnp, protokołów, przerzutów inva
-ograniczenie broni z siłą D do max jednej na model (wrajtguardzi, wrajtnajty oraz knajty były by nadal wystawialne)
-zmiana w stompie np zamiast usuwania na 6 modeli kity z siłą 10 ap 2
-max dwa indepy w oddział
-bez formacji

Lub zrobić turniej, że gra się armią przeciwnika wtedy by było kminienie by wymyślić coś czym nikt nie umiałby grać :D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maszta dnia Wto 17:56, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zator
Woźny



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 18:00, 29 Lis 2016    Temat postu:

Maszta napisał:
Lub zrobić turniej, że gra się armią przeciwnika wtedy by było kminienie by wymyślić coś czym nikt nie umiałby grać :D


+1 podoba mi się. Jeszcze spieredliwej, że tylko jedną bitwę się gra swoją armią.

Tylko trzeba by było na mniej punktów chyba, w celu ułatwienia dla tych co armii przeciwnika nie znają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:03, 29 Lis 2016    Temat postu:

zrobić 1000p i powinno dać radę wcisnąć 4 bitwy i ostatnią grasz swoją armią

i wtedy to by był balans Yellow_Light_Colorz_PDT_06


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maszta dnia Wto 18:04, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sławny
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc

PostWysłany: Wto 18:09, 29 Lis 2016    Temat postu:

Nie ma szans. Ludzie u nas za wolno grają swoimi armiami które teoretycznie znają a co dopiero jakby mieli zagrać czyjąś. Połowa czasu bitwy zeszła by na tłumaczenia jak co działa.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sławny dnia Wto 18:11, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Toshi
Woźny



Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Wto 18:14, 29 Lis 2016    Temat postu:

Jak dla mnie możecie całkiem uciąć siłę D. Ostatnio nie było, magia była ścięta a i tak wygrałam :P Wszystko zależy od scenariusza, kości, przeciwnika.
Prawda jest taka, że słabo znamy zasady i własne armie :P Im lepiej poznaję moją tym lepiej nią gram :P Wszyscy wiemy, że Eldary są OP, ale nie udupiajcie przez to innych armii. Żaden z was nawet nie trafił na mnie na tym turnieju a najbardziej narzekacie :P Z tego co pamiętam Bruno ostatnio na turnieju ze mną wygrałeś z tymi OP Eldarami :P
Myślałam, że coś się zmieniło w momencie gdy sami zaczęliście rzucać mi challenge a tu nie. Eldarzy zło nic z tym nie zrobimy.
Myślałam, że właśnie dzięki Eldarom motywujecie się by grać lepiej i próbować ugrać jak najwięcej punktów :P
Kurna ja przychodzę z wami pograć i dobrze się bawić a nie wygrać :P A że przy okazji się wygrywa to inna sprawa ;P
Utnijcie całkiem Eldarów na ten turniej i ucieszcie się z wygranej innej armii :D
Na 4 bitwie na pewno będę.
Póki nie zmienią mi kodexu nic nie poradzimy, że Eldarzy są jacy są :P A nawet jak zmienią ja Eldarów nie zmienię :P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nihildefoe
Woźny



Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec Lewa Flanka

PostWysłany: Wto 18:27, 29 Lis 2016    Temat postu:

Maszta napisał:


Padły tutaj konkretne propozycje:
-dwie rozpiski
-obcięcie niewidki, fnp, protokołów, przerzutów inva
-ograniczenie broni z siłą D do max jednej na model (wrajtguardzi, wrajtnajty oraz knajty były by nadal wystawialne)
-zmiana w stompie np zamiast usuwania na 6 modeli kity z siłą 10 ap 2
-max dwa indepy w oddział
-bez formacji


+1 tylko zmienić
-ograniczenie broni z siłą D do max jednej na unit


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:00, 29 Lis 2016    Temat postu:

sławny napisał:
Nie ma szans. Ludzie u nas za wolno grają swoimi armiami które teoretycznie znają a co dopiero jakby mieli zagrać czyjąś. Połowa czasu bitwy zeszła by na tłumaczenia jak co działa.


Rozpiska którą dajemy przeciwnikowi powinna zawierać podstawowe statystyki i zasady co trochę by rozwiązało battle scribe ma taką opcję. No i to jest 1000 punktów jeśli potrafimy zagrać 3 bitwy na 2300 to 4 na 1000 nie powinny być problemem :D

Toshi napisał:
Jak dla mnie możecie całkiem uciąć siłę D. Ostatnio nie było, magia była ścięta a i tak wygrałam :P Wszystko zależy od scenariusza, kości, przeciwnika.
Prawda jest taka, że słabo znamy zasady i własne armie :P Im lepiej poznaję moją tym lepiej nią gram :P Wszyscy wiemy, że Eldary są OP, ale nie udupiajcie przez to innych armii. Żaden z was nawet nie trafił na mnie na tym turnieju a najbardziej narzekacie :P Z tego co pamiętam Bruno ostatnio na turnieju ze mną wygrałeś z tymi OP Eldarami :P
Myślałam, że coś się zmieniło w momencie gdy sami zaczęliście rzucać mi challenge a tu nie. Eldarzy zło nic z tym nie zrobimy.
Myślałam, że właśnie dzięki Eldarom motywujecie się by grać lepiej i próbować ugrać jak najwięcej punktów :P
Kurna ja przychodzę z wami pograć i dobrze się bawić a nie wygrać :P A że przy okazji się wygrywa to inna sprawa ;P
Utnijcie całkiem Eldarów na ten turniej i ucieszcie się z wygranej innej armii :D
Na 4 bitwie na pewno będę.
Póki nie zmienią mi kodexu nic nie poradzimy, że Eldarzy są jacy są :P A nawet jak zmienią ja Eldarów nie zmienię :P


Ale przecież zaproponowane cięcia w eldarom niewiele robią :D
Siła D choć ucięta ilościowo to niestety moim zdaniem konieczność jeśli dopuszcza się duże zabawki i możliwość tworzenia choćby upośledzonych deathstarów.

Do tego te obostrzenia nie dotykają zbytnio słabych armii bo one i tak pozostają słabe tylko troszkę mniej ;)

Bardziej niedorzeczne jest morze gravów gdyby tego nie było to może wreszcie space marini by latały jak imperator przykazał z meltą i plazmą :D :D

Akurat z Tobą zawsze się dobrze grało i nawet nie trzeba było się zbytnio wałkami posiłkować. I bitwy choć były remisowe to zacięte i bardzo satysfakcjonujące. Yellow_Light_Colorz_PDT_06

Eldarom i tak brakuje do poziomu paździerzy jaką były dwa lashe i 9 oblitów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maszta dnia Wto 19:05, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sławny
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc

PostWysłany: Wto 19:07, 29 Lis 2016    Temat postu:

Maszta napisał:
sławny napisał:
Nie ma szans. Ludzie u nas za wolno grają swoimi armiami które teoretycznie znają a co dopiero jakby mieli zagrać czyjąś. Połowa czasu bitwy zeszła by na tłumaczenia jak co działa.

Rozpiska którą dajemy przeciwnikowi powinna zawierać podstawowe statystyki i zasady co trochę by rozwiązało battle scribe ma taką opcję. No i to jest 1000 punktów jeśli potrafimy zagrać 3 bitwy na 2300 to 4 na 1000 nie powinny być problemem

Na ostatni turnieju były stoły gdzie bitwa kończyła się na 4 albo 5 turze bo czasu brakowało.

Maszta napisał:
Eldarom i tak brakuje do poziomu paździerzy jaką były dwa lashe i 9 oblitów.

Nie zapominajmy o DraigoWingu i RazorSpamie :D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sławny dnia Wto 19:15, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:23, 29 Lis 2016    Temat postu:

sławny napisał:

Na ostatni turnieju były stoły gdzie bitwa kończyła się na 4 albo 5 turze bo czasu brakowało.

Parówkę udało się ogarnąć i wyrobić w czasie

Cóż a gracze, którzy się ociągają znajdą się i na patrolu. Sypać hojnie karniakami i dyscyplina rośnie Yellow_Light_Colorz_PDT_11

No to 3 bitwy na 4+ gacze zamieniają się armią w pierwsze bitwie, na 3+ w następnej i 2+ w ostatniej lub 4 bitwy a gramy na przemian swoją i przeciwnika.

To jest taka tam luźna propozycja, że kiedyś można by zagrać coś takiego dla odmiany tak samo parowy turniej.

sławny napisał:

Maszta napisał:
Eldarom i tak brakuje do poziomu paździerzy jaką były dwa lashe i 9 oblitów.

Nie zapominajmy o DraigoWingu i RazorSpamie :D


Nigdy nie zapomnę Yellow_Light_Colorz_PDT_41


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fol
Szef



Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce??

PostWysłany: Śro 7:17, 30 Lis 2016    Temat postu:

Może zamiast Paraliżu wprowadzić np. 3x na gre pining jednego oddziału z karą -2?(coś jak 6tka z tabelki strategicznej).
Albo po prostu losowy efekt, ułożyć d6 efektów i przed każdą bitwą deklarować co się dzieje na stołach.
Niestety, niektóre armie muszą wystawić spam jednostek. Uwal tau Pathfinderów/drony i równie dobrze jeśli nie gra z armiami typy wanilia imperia guard, tyrki itp. to może spokojnie iść na piwo/cole.

Co wy na to?
P.S
Chodziło mi o datasheet, nie detachment, mea culpa :P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nihildefoe
Woźny



Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec Lewa Flanka

PostWysłany: Śro 10:36, 30 Lis 2016    Temat postu:

a może by tak zrobić parówkę tylko losową tzn. do jednego koszyka trafiają gracze tzw. PG a do drugiego reszta sędzia losuje i tworzymy parę i tak co bitwę :)

Gracze PG to Ci z najmniejszą średnia uzyskaną za miejsca w bieżącym roku na turniejach.

Przykład na turniejach kieleckich byłem 6 razy zajmując miejsca 4,1,6,4,5,4 co daje średnia 4 dlatego trafiam do koszyka PG i jestem losowany z kimś o wyższej średniej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nihildefoe dnia Śro 10:40, 30 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Turnieje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin