Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PARALYSE - turniej w styczniu
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Turnieje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co gramy?
Piechota
75%
 75%  [ 9 ]
Paraliż
25%
 25%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 12

Autor Wiadomość
Algirdas
Szef



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:12, 26 Lis 2016    Temat postu: PARALYSE - turniej w styczniu

Chciałem wrzucić wstępne założenia na turniej w styczniu. Napiszcie czy wam podobają czy nie i co można by było zrobić lepiej.

I. Główna zasada: PARALIŻ

Po wystawieniu armii, każdy z graczy ma prawo sparaliżować jedną pozycję w kodeksie przeciwnika.
Np. mój przeciwnik ma 5 librarianów w konklawe. Ja mówię „PARALIŻ” i pokazuję pozycję w kodeksie „Librarian” – do końca gry wszyscy librariani są sparaliżowani: nie mogą się ruszać, manifestować mocy, dostarczać warp chargów, strzelać, szarżować, oddawać ciosów w CC oraz zajmować objectivów.
Jedyne co mogą robić to stać w miejscu i zagradzać drogę. Mogą za to dostarczać przeciwnikowi punktów za wykonanie misji Maelstrom po zabiciu którejś ze sparaliżowanych jednostek.

II. Pozostałe założenia
1. Punkty: 1850
2. Za zwycięstwo gracz otrzymuje 5 DP, za remis 3 DP, za baja 2DP.

3. Porażka też daje punkty - „Stand my ground”:
- kto po porażce zachował 25%+ armii otrzymuje 1DP
- kto zachował 50%+ armii otrzymuje 2 DP
- kto zachował 75%+ armii otrzymuje 3 DP
- kto po porażce ma w swojej strefie wystawienia więcej scorujących jednostek niż przeciwnik dostaje +1DP.

4. ENERGY SHORTAGE – Super Heavy i Garganty przenoszą swoje obrażenia z bitwy na bitwę. Mogą odnowić tylko jeden HP/Wound między bitwami. Np. eldarski Wraightknight stracił w pierwszej bitwie 4 woundy, więc w drugiej bitwie zaczyna z 3 woundami (2 pozostałe + 1 naprawy między bitwami), w drugiej bitwie został zabity, więc do trzeciej bitwy wraca, ale tylko z jednym woundem.

5. Końcowa tabela. Jeśli gracze na koniec turnieju mają tyle samo punktów, o tym kto zajmuje wyższe miejsce decyduje:

A. Kto nie ma Super Heavy/Garagantów/Unbound - awansuje.
B. Kto ma CAD - awansuje. Jeśli obaj gracze nie mają CADa ten który ma mniej formacji/detachmentów – awansuje (formacje wewnątrz decurionów liczą się tu jako osobne formacje).
C. Kto ma więcej pomalowanych modeli – awansuje.

6. Na koniec turnieju gracze za w pełni pomalowaną armię dostają 1 DP, za w pełni pomalowaną armię i zrobione podstawki dostają 2 DP.

7. Misje

I bitwa:
CEL1: Tide of Carnage (misja z Herezji Horusa).
CEL2: Maelstrom - Cleanse and Control
Wystawienie: Dawn of War

II bitwa:
CEL1: Rock around the clock – w pierwszej turze znacznik 1 jest warty 2 punkty, w drugiej turze znacznik 2 daje 2 punkty, w trzeciej trzeci znacznik, w czwartej czwarty znacznik itp.
Kto utrzyma znacznik przez kolejne tury dostaje 1 pkt za każdą kolejną turę nieprzerwanego trzymania. Np. zająłem znacznik 2 w drugiej turze i dostałem 2pkt. Utrzymuję znacznik w trzeciej turze, więc dostaję kolejne +1p. Utrzymałem w czwartej, dostaję kolejny +1p.

CEL2: Maelstrom - Tactical Escalation

Wystawienie: Hammer and Anvil

III bitwa:
CEL1: Honour Kill. + 1VP za każdą jednostkę przeciwnika zabitą przez nasze jednostki typu Infantry, Jump-JetPack Infantry w Close Combacie.
CEL2: Maelstrom - Deadlock
Wystawienie: Close quarters (Dawn of war, gdzie obie armie zaczynają zaledwie 12 (zamiast 24) cali od siebie.

8. Na turnieju dopuszczone są wszystkie armie i kodeksy kompatybilne z 7ed (Unbound też). Można też grać armiami z Herezji Horusa (jednostki scorują jak w 40k, dodatkowo można wystawiać Primarchów i SH pomimo że bitwy są poniżej 2500p.).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Toshi
Woźny



Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Nie 14:11, 27 Lis 2016    Temat postu:

4 punkt - nie rozumiem sensu wystawiania wtedy SH/Garganta lepiej zakaż ich całkiem :P
5 punkt i 2. Za zwycięstwo gracz otrzymuje 5 DP, za remis 3 DP, za baja 2DP. - liczmy normalnie punkty a nie znowu wymyślasz :P Wtedy wygra normalnie osoba z najwyższą ilością punktów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Algirdas
Szef



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:50, 27 Lis 2016    Temat postu:

Dzięki Toshi za comment, zobaczymy czy innym tez się nie spodobają te nerfy do SH i punktacja. Na razie chcę sprawę przedyskutować zanim pojawią się ostateczne zasady. Mamy jeszcze czas.

Turniej najprawdopodobniej odbędzie się 21 albo 28 stycznia 2017 (zalezy od tego kiedy Sargo będzie miał wolną salę).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Algirdas dnia Nie 14:57, 27 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:14, 27 Lis 2016    Temat postu:

Zadada paraliż strasznie głupia, poważnie imo bez sensu. Niby mogło by to ucinać niektóre komba itd ale chyba lepiej by było wprowadzić że max 3 takie same jednostki w armii lub zrobić po prostu że można cad + ally bez formacji itp ale np z tymi specjalnymi focami jaki mają GK czy najty

System punktacji strasznie płytki jednak to co zwykle jest stosowane może nie idealne ale dobrze się sprawdza można tylko próbować balansować rozdział punktów za misje robienie znaczników i zabijanie.

SH/gatganty dopuść tylko te bez siły D ewentualnie max jedna broń z siłą D na oddział.

Dodałbym te ograniczenia z poprzedniego turnieju jak zmiany w niewidce, protokołach itp.


2 rozpiski bo dobre rozwiązania z innych systemów dobrze jest kopiować. A ten patent daje większą elastyczność w walce z przeciwnikiem.


można zbanować te eldary nikt nie zapłacze ;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maszta dnia Nie 15:15, 27 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nihildefoe
Woźny



Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec Lewa Flanka

PostWysłany: Nie 16:27, 27 Lis 2016    Temat postu:

zasada "paraliż" nie do końca fajna przykład ktoś może powiedzieć paraliż na pozycję Space Marine i co się wtedy dzieje w kilku przypadkach :
1. spada drop pod i co się dzieje z oddziałem SM
2. rozumiem że Devastatory i zwykłe chłopaki z troops'a i asaltowcy nie mogą się ruszać itd nie licząc sierżantów ? Bo przy tabelce z z opisem oddziału mają wpisane Space Marine.

ENERGY SHORTAGE karanie kogoś za to że chce grać IK nie fajne :(
SH/gatganty dopuść tylko tylko obciąć siłę D do S10 AP1/2 armorbane fleshbane lub maks jedna broń z D na unit

Obciąłbym też niewidkę na WS/BS 1

2 rozpiski z poprzedniego turnieju dobry pomył :) unbound nie bardzo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:28, 27 Lis 2016    Temat postu:

A może zrobić taki trochę turniej testowy z próbą obcięcia paru rzeczy. W końcu ostatni pokazał, że to nie takie straszne.

Ujebanie unbound, formacji (to w sumie takie unbound z bonusem) , max 2 idepy w oddziale i jedna broń z siłą D na oddział wydają się sensowne.

Do tego to co było ostatnio czyli niewidka protokoły fnp oraz przerzuty sejwa. Blastów bym nie obcinał już na te punkty.


Takie tam eksperymenty ale z paraliżu bym zrezygnował.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maszta dnia Nie 22:36, 27 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fol
Szef



Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce??

PostWysłany: Nie 22:34, 27 Lis 2016    Temat postu:

Paraliż wymaga mocnego dopracowania. Co jeśli przeciwnik powie Infantry?
Albo lepiej Model. I amba fatima tury ni ma :D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zator
Woźny



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 22:51, 27 Lis 2016    Temat postu:

Też jestem w opozycji dla zasady paraliż. W przypadku nieodłącznych odzziałów złożonych z różnych figurek cały odzdział się marnuje.

Kompletenie mi też nie pasuje udziwniony system punktowania. Wiele bitew może się nie odbyć lub zakończyć po pierwszej turze, gdyż już wszystko wiadomo. Myślałem o tym, żeby wprowadzić prehistoryczny system punktowania. TZN. Różnica w punktach wartości jednostek zabitych do jednostek straconych przekłada się bezpośrednio na wynik w standarowym od 10-10 do 0-20. Mogłoby się okazać, że znienawidzeni Eldarzy już nie będą tacy OP.

Podoba mi się też pomysł z większym premiowaniem kill pointów w kombacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nihildefoe
Woźny



Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec Lewa Flanka

PostWysłany: Pon 9:04, 28 Lis 2016    Temat postu:

Maszta napisał:

Ujebanie unbound, formacji (to w sumie takie unbound z bonusem) , max 2 idepy w oddziale i jedna broń z siłą D na oddział wydają się sensowne.

Do tego to co było ostatnio czyli niewidka protokoły fnp oraz przerzuty sejwa. Blastów bym nie obcinał już na te punkty.


Takie tam eksperymenty ale z paraliżu bym zrezygnował.


uwalenia necronow przez zmianę protokołów trochę nie w porządku nawet jeżeli zakładamy grę bez decuriona. Bo wtedy tylko niektóre wybory z HQ podnoszą protokoły z 5+ na 4+ i tylko na wybrane unity. Natomiast proponuję uwalenia eldraskich tropsow na motorach z bronią ciężką :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Algirdas
Szef



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:17, 28 Lis 2016    Temat postu:

Nie zrozumieliście zasady paraliż. Można sparaliżować "jedną pozycję w kodeksie przeciwnika" a nie cały typ jednostek. Dałem przykład "Librarian". Gdyby było tak jak mówicie to bym musiał powiedzieć HQ.

A co do tego co pisał nihildefoe - nie ma w kodeksie SM pozycji o nazwie "Space Marine". Są "Tactical Squad" "Scout Squad" itp. i jedną z nich się paraliżuje.

Tak samo w innych kodeksach. Gram przeciwko Eldarom i mówię "Warp Spiders" - i paraliżuje to wszystkie oddziały pajączków, ale pozostałę Fast Attack czy Jump Infantry pozostają nietknięte.

Chodzi o konkretną pozycję w kodeksie a nie o typ jednostki. Mi się wydaje że to bardzo fajnie balansuje grę bez wprowadzania dziesiątek szczegółowych banów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:26, 28 Lis 2016    Temat postu:

Protokoly faktycznie jak bez decuriona to nie taka tragedia ale formacje i multi detaczmentowe armie to chyba największy rak tej gry... po eldarach :D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WRU
Kasjer



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CK

PostWysłany: Pon 9:28, 28 Lis 2016    Temat postu:

Zasada PARALYSE niestety nie sprawdzi się na turnieju i spowoduje wiele niejasności, które będzie trzeba ogarniać zamiast skupić się na grze. Ludzie będą co chwila latać i się dopytywać co i jak dlaczego, po co i za ile.

Najlepsze cięcia to moim zdaniem :
Okroić niewidkę i broń D
pogorszony resurrection protocol
pogoroszony feel no pain
przerzut inva
0-1 SH i Gargant

i przede wszystkim ZAKAZ TRIPLOWANIA JEDNOSTEK bo jeśli zaczęliśmy ingerować w zasady kodeksów jak resurrection protocol, a zostawiamy inne "przegięte rzeczy" jak nieograniczona liczba Eldarskich jednostek to albo wszyscy albo nikt


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WRU dnia Pon 9:50, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maszta
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:57, 28 Lis 2016    Temat postu:

Wru dobrze prawi.

Sila d jedna na model i juz nie jest tak strasznie. I formacje bo w obecnej formie to często taki unbound z bonusami.

Z eldarami co by nie robić to i tak przeginają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nihildefoe
Woźny



Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec Lewa Flanka

PostWysłany: Pon 10:24, 28 Lis 2016    Temat postu:

Algirdas napisał:


A co do tego co pisał nihildefoe - nie ma w kodeksie SM pozycji o nazwie "Space Marine". Są "Tactical Squad" "Scout Squad" itp. i jedną z nich się paraliżuje.



ależ jest pozycja w kodeksie co się nazywa Space Marine

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nihildefoe dnia Pon 10:38, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nihildefoe
Woźny



Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec Lewa Flanka

PostWysłany: Pon 10:25, 28 Lis 2016    Temat postu:

[quote="nihildefoe"]
Algirdas napisał:


A co do tego co pisał nihildefoe - nie ma w kodeksie SM pozycji o nazwie "Space Marine". Są "Tactical Squad" "Scout Squad" itp. i jedną z nich się paraliżuje.



ależ jest pozycja w kodeksie co się nazywa Space Marine
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nihildefoe dnia Pon 10:39, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Turnieje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin